Ανοικτή εκδήλωση για τους γονείς στο Δήμο Παύλου Μελά

Τη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017 στις 18.30

 

Η Ενωση γονέων Δήμου Παύλου Μελά, με την υποστήριξη του Τμήματος Παιδείας Δήμου Παύλου Μελά, διοργανώνει μια άκρως ενδιαφέρουσα Ανοιχτή Εκδήλωση για την παιδαγωγική διαδικασία, τα προβλήματα και τις δυνατές λύσεις αυτών, τη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017 και ώρα 18.30, στο Θέατρο του Κέντρου Πολιτισμού Χρήστος Τσακίρης του Δήμου Παύλου Μελά, στην οδό Λαγκαδά 221 με θέμα: «Από το σπίτι στο σχολείο, από το γονιό στο Δάσκαλο, Μαζί μεγαλώνουμε τα παιδιά μας, ελάτε να συζητήσουμε» και εκλεκτούς ομιλητές τους εκπαιδευτικούς Σπύρο Κασιμάτη, Άγγελο Πατσιά, Βέτα Γεωργιάδου, η Ενωση Γονέων Δήμου Παύλου Μελά, προσκαλεί εκπαιδευτικούς, γονείς – κηδεμόνες, μαθητές, Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης, να παρακολουθήσουν τις ομιλίες και να συμμετέχουν στο διάλογο.
Εισηγητής ο Δημήτρης Ταουλτζής από τη Διοίκηση της Ένωσης.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
•Σπύρος Κασιμάτης, MA, PgDip, HAPCEA
Έχει σπουδάσει  Γλωσσολογία στη Θεσσαλονίκη και έχει  μεταπτυχιακό στην Ιστορία (University College London) καθώς και στη Συμβουλευτική Ψυχικής Υγείας (University of Strathclyde).  Έχει επίσης μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις στη συνοδεία παιδιών που πενθούν, στην εκπαίδευση ανάπτυξης δεξιοτήτων επικοινωνίας για γονείς και εκπαιδευτικούς και στη θεραπεία ζεύγους.
Δούλεψε ως φιλόλογος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για 35 συναπτά έτη, ως εκπαιδευτικός/σύμβουλος πένθους για παιδιά από το 1996 και ως σύμβουλος ψυχικής υγείας από το 2009. Σήμερα εστιάζει τα επαγγελματικά του ενδιαφέροντα  στην επιμόρφωση γονέων και εκπαιδευτικών και στη συμβουλευτική για εφήβους.

Με τη δουλειά του επιδιώκει αλλαγές κοινωνικής και εκπαιδευτικής παιδαγωγικής, με στόχο τα σημερινά μικρά παιδιά να εκπαιδευτούν, όσο το δυνατόν αβίαστα, πέρα με τις αυξημένες απαιτήσεις της ζωής που έχουν να αντιμετωπίσουν τόσο ως πολίτες της Ελλάδας όσο της Ευρώπης και της Υφηλίου.
Μοναδική ήταν η τοποθέτησή του τόσο για το σχολείο όσο και για τον ρόλο των εκπαιδευτικών καθώς και τη θέση που έχουν ή θα έπρεπε να έχουν τα «όνειρα» του καθενός στα πλαίσια της εκπαίδευσης! Τα όνειρα ως κίνητρα για να ανακαλύψει και να φτάσει ο καθένας σε αυτό που του ταιριάζει, σε αυτό που του αξίζει, σε αυτό που ο ίδιος θα ορίζει!
Ο κ. Κασιμάτης, απευθυνόμενος σε μια ομάδα νέων, με χιούμορ, χωρίς να καταδεικνύει, αποδεικνύει παραθέτοντας μία σειρά από προσωπικά βιώματα, την σημασία που έχουν τα όνειρα στην εξέλιξη και πορεία κάθε ατόμου, αλλά και το γεγονός ότι το σχολείο τα περιορίζει, τα ψαλιδίζει, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει!
Τα όνειρα σύμφωνα με τον κ. Κασιμάτη είναι γήινα, είναι υπαρκτά. Είναι φτιαγμένα από σκέψη, φαντασία και συναισθήματα. Και, εδώ θα πρέπει να στρέψουμε όλη   την προσοχή μας,  τα όνειρα είναι της δουλειάς!
Χαρακτηριστικά αναφέρει «Στο σχολείο μαθαίνουμε πως για να πετύχουμε απαιτείται σκληρή δουλειά. Ναι, απαιτείται όταν δεν υπάρχουν όνειρα. Όταν υπάρχουν όνειρα η δουλειά δεν είναι ποτέ σκληρή, είναι χορταστική!».

Κλείνοντας τονίζει, πως  παρόλο που το σχολείο, μας περιορίζει και οι γονείς μας ενδεχομένως μας εμποδίζουν, τα όνειρά μας είμαστε εμείς. Εμείς θα ζήσουμε την ζωή μας, εμείς έχουμε προσωπική ευθύνη για την πραγματοποίησή τους! Οφείλουμε να τα ανακαλύψουμε και να τα ακολουθήσουμε!
Πολύ ενδιαφέρουσα ήταν και η ομιλία του κ. Κασιμάτη στο TEDx Youth Academy, για το σχολείο, την οικογένεια και το ρόλο των ονείρων στη ζωή μας.
(Πηγές από το βραβευμένο εκπαιδευτικό portal ELNIPLEX).

•Άγγελος Πατσιάς
Ο Δάσκαλος που σημάδεψε με την παρουσία του όχι μόνο το αλλιώτικο Δημοτικό Σχολείο Φουρφουρά του ορεινού Ρεθύμνου αλλά και ολόκληρη την ελληνική και όχι μόνο, εκπαιδευτική κοινότητα με την καινοτόμο και δημιουργική παρουσία του.
Μόλις 25 χρονών όταν διορίστηκε, με δύο χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας στην πλάτη του, ο Άγγελος βρέθηκε σε αυτό το μικρό σχολείο στον άγνωστο Φουρφουρά παρέα με δύο ακόμη νέα παιδιά, τον Γιάννη Μανωλακάκη και την Γιούλη Μποσδελεκίδου.
Η τριάδα σήκωσε λοιπόν τα μανίκια και αργά, αλλά σταθερά άρχισε να αλλάζει το σύστημα … εκ των έσω. Έχοντας στο μυαλό τους τη φιλοσοφία του «βρες τον τρόπο να μαθαίνουν τα παιδιά χωρίς τα ίδια να το συνειδητοποιούν», έβαλαν στην άκρη τα εγχειρίδια των παλαιότερων και τόλμησαν να δημιουργήσουν ένα σχολείο αλλιώτικο. Οι τάξεις άλλαξαν μορφή και διακόσμηση, ενώ τα παιδιά άρχισαν να μαθαίνουν την αυτοδιαχείριση μέσα από την κουζίνα, το θερμοκήπιο, τους βοτανόκηπους και το κοτέτσι. Έγιναν οι ρεπόρτερ
του «Φουρφουράς TV», βγήκαν στη φύση με το «Δίκτυο των Ορέων», λασπώθηκαν, έμαθαν τη γη, συνεργάστηκαν. Και έτσι γεννήθηκε «το σχολείο της φύσης και των χρωμάτων», ένα άκρως ενδιαφέρον υβρίδιο που έχει ως στόχο πρώτα τη μάθηση και μετά τη γνώση.

Με την βοήθεια των μαθητών αυτού του ακριτικού νησιωτικού χωριού, έκανε πράξη το όραμά του να δουλέψει στο ενιαίο πρόγραμμα εκπαίδευσης με καινοτόμους τρόπους, μέσα από τη διάδραση, τη συνεργασία, τη δύναμη της ομάδας και των ανθρώπινων σχέσεων. Πιστεύει ότι τα σχολεία είναι οι άνθρωποι και με βάση τις ανθρώπινες αξίες δομούνται, στεριώνουν και παράγουν.
Παραιτήθηκε από το Δημόσιο και δραστηριοποιείται  στην ιδιωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

•Βέτα Γεωργιάδου
Εκπαιδευτικός (Νηπιαγωγός) στην  πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα τελευταία 33 χρόνια. Εργάστηκε στο δημόσιο σχολείο επί 22 συναπτά έτη. Πιστεύει σε ένα Σχολείο Αυτογνωσίας, κοντά στη φύση αλλά και κοντά στη φύση του ανθρώπου. Το Σχολείο της Φύσης του οποίου είναι ιδρύτρια, είναι ένα σχολείο που εκπαιδεύει τόσο τα παιδιά, όσο και τους γονείς τους. Πιστεύει ότι ένας γονιός που προσπαθεί να γνωρίσει τον εαυτό του και που κάνει πράγματα για να βελτιώσει την καθημερινότητά του, είναι από μόνο του ένα πολύ καλό παράδειγμα για τη ζωή του παιδιού.  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *