Είστε εδώ:

Ασιατικός Τουρισμός: Η Ελλάδα ως προορισμός και Ευρωπαϊκή πύλη (ΦΩΤΟ)

Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού-Philoxenia

Ένα βήμα πιο κοντά στην κατανόηση της ασιατικής τουριστικής αγοράς κάνει η ΔΕΘ-Helexpo με το καθιερωμένο πλέον Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού της Philoxenia, το οποίο βρίσκεται από το πρωί σε εξέλιξη με θέμα «Ασιατικός Τουρισμός: Η Ελλάδα ως προορισμός και ως Ευρωπαϊκή Πύλη». Σύμβουλος οργάνωσης του συνεδρίου είναι η εταιρεία Tourism Generis.

Το εκθεσιακό τουριστικό «δίδυμο» Philoxenia-Hotelia ξεκίνησε σήμερα στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης και θα διαρκέσει έως τις 12 Νοεμβρίου, με τη συμμετοχή του συνόλου της τουριστικής Ελλάδας, αλλά και σημαντικών τουριστικών «παικτών» από το εξωτερικό.

Εφικτό χαρακτήρισε τον στόχο της χώρας μας να γίνει πύλη του τουριστικού ρεύματος από την ανατολική Ασία ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Αλέξης Τσαξιρλής, ο οποίος ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου υπογράμμισε και τη σύσφιξη των σχέσεων του εθνικού εκθεσιακού φορέα με την περιοχή, με δεδομένη και την πρόσφατη συμμετοχή της Κίνας ως τιμώμενης χώρας στην 82η ΔΕΘ.

Τα τελευταία έξι με επτά χρόνια ο αριθμός των Κινέζων που επισκέπτονται τη χώρα μας έχει δεκαπλασιαστεί, φτάνοντας από 15.000 με 20.000 στους 150.000, όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, κ. Γιώργος Τζιάλλας. Ο ίδιος σημείωσε πως η κινεζική αγορά είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Ευρώπη και την Ελλάδα και αναφέρθηκε στις προσπάθειες του υπουργείου Τουρισμού να προσεγγίσει την Ασία, στο πλαίσιο της στρατηγικής του για άνοιγμα νέων αγορών. Τόνισε επίσης πως το 2017 η χώρα μας θα πετύχει ρεκόρ τουριστών, με τους επισκέπτες να εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 30.000.000, ίσως και τα 31.000.000, με ταυτόχρονη αύξηση τουριστικών εσόδων.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tourism Generis, κ. Γιώργος Δρακόπουλος, σημείωσε πως ένας από τους λόγους για την επιλογή του θέματος του συνεδρίου ήταν το ότι η ΔΕΘ-Helexpο, αφουγκραζόμενη την αγορά, αποφάσισε να δει λίγα χρόνια μπροστά και να εστιάσει και σε άλλες αγορές, όπως έκανε με την επιλογή της Κίνας ως τιμώμενης χώρας στην 82η ΔΕΘ.

Δείτε επίσης:   Philoxenia - Hotelia: Το τουριστικό δίδυμο επιστρέφει δυναμικά (ΒΙΝΤΕΟ)

Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην πρώτη θεματική ενότητα του συνεδρίου με τίτλο: «Η ανάπτυξη και οι τάσεις του εξερχόμενου τουρισμού από την Ασία» εντυπωσιάζουν. Το 2016 οι Ασιάτες τουρίστες πραγματοποίησαν το 40% των διεθνών τουριστικών δαπανών, με την Κίνα μάλιστα να είναι η πιο «γαλαντόμα» αγορά στον κόσμο από το 2012 (με δαπάνες 261 δισ.δολ. πέρυσι). Από την περιοχή η Νότια Κορέα ήταν δεύτερη σε δαπάνες και το Χονγκ Κονγκ τέταρτο, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο διευθυντής Προγράμματος για την Ασία και τον Ειρηνικό του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, κ. Jing Xu. Μάλιστα, ο ίδιος σημείωσε πως συγκεκριμένα στην Ευρώπη οι Κινέζοι δαπανούν 1.500 με 3.000 ευρώ. Όπως ανέφερε, το 2016 οι τουρίστες από την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού ανήλθαν συνολικά σε 317 εκατομμύρια, εκ των οποίων το 80% ταξίδεψε στην ίδια περιοχή, ενώ από το υπόλοιπο ποσοστό, που βγήκε εκτός, ένα 12% κατευθύνθηκε στην Ευρώπη.

Στην παρούσα φάση η Ασία-Ειρηνικός έχει 25% μερίδιο στον παγκόσμιο τουρισμό, που μέχρι το 2030 εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σε 30%. Σύμφωνα με τον κ. Jing Xu, όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν πως το επόμενο σύνορο για την Ευρώπη, αλλά και για την Ελλάδα θα πρέπει να είναι η ασιατική αγορά.

Εντός των επόμενων πέντε ετών η Κίνα θα κατευθύνει 150 εκατομμύρια τουρίστες σε όλο τον κόσμο ετησίως, που θα ξοδεύουν 300 δισ.δολ., σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Jason Wang, γενικός διευθυντής του Global Tourism Economy Forum. Ο κ. Wang εστίασε στην πρωτοβουλία της Κίνας για το νέο Δρόμο του Μεταξιού, όπου συμμετέχουν πλέον πάνω από 60 χώρες, με 70% του παγκόσμιου τουρισμού και 80% της παγκόσμιας κληρονομιάς.

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της Ivy Alliance Tourism Consulting, κ. David Tang, ανέφερε πως ο αριθμός των Κινέζων ταξιδιωτών έφτασε από το 1998, οπότε ήταν μόλις 9 εκατομμύρια, στα 122 εκατομμύρια το 2016, ενώ οι εξερχόμενες ροές συνεχώς αυξάνονται. Ο ίδιος επικεντρώθηκε στην αγάπη των Κινέζων για τα ψώνια, σημειώνοντας ότι ο Κινέζος τουρίστας δαπανά περί τα 2.000 δολ. κατά μέσο όρο, ενώ ανέφερε πως στην Κίνα υπάρχουν 4.000 τουριστικά γραφεία που ασχολούνται με τον εξερχόμενο τουρισμό.

Επίσημος αερομεταφορέας του συνεδρίου είναι η Qatar Airways, χορηγός φιλοξενίας η Fraport, χορηγός μετακινήσεων η Taxi Mercedes Club, coffee break χορηγός η Skyline και χορηγός γεύματος η Mongo Asian Food. Επίσης το συνέδριο έχει τη στήριξη της ΑΝΑΞ, Μεσίτες Ασφαλίσεων και του ΚΘΒΕ.

Σχετικές δημοσιεύσεις