«Το τρίτο στεφάνι»: Μοναδική εμπειρία από το ΚΘΒΕ

Μέχρι τις 9 Απριλίου στη Μονή Λαζαριστών

της Φαίδρας Φουντουλάκη

Η καλοδουλεμένη καλλιτεχνική και εμπορική παράσταση του ΚΘΒΕ.
Η απόδοση των χαραχτήρων που λογοτεχνικά ανέστησε ο Κώστας Ταχτσής συντελείται με θεαματικό τρόπο στη Μονή Λαζαριστών.
Η θεατρική μεταφορά τους αποπνέει την απογύμνωση -αποκάλυψη των “μικρών” ανθρώπων του συγγραφέα που όμως καθορίζουν τη μοίρα του τόπου . Ο Ταχτσής με τη κοφτερή ματιά του τράβηξε τη κουρτίνα του καθωσπρεπισμού και εμφάνισε την ελληνική πραγματικότητα . Η Ελληνίδα μάνα και η θυσία της αλλά και ο έλεγχος ως απόρροια αυτής της θυσίας.
Η καταφερτζού σύζυγος που πείθει τον άβουλο σύζυγο να πάρει τα οχυρωματικά έργα του εχθρού αλλά και να δώσει αίμα μετά για εξιλέωση, οι γάμοι-φυλακές, οι ομοφυλόφιλοι σύζυγοι που κρύβονται πίσω απο γαμήλιες τελετές-παράτες, το κουτσομπολιό ως μηχανισμός ελέγχου. Η σχέση γονιού- παιδιού καθόλου ωραιοποιημένη με τις εκρήξεις και τις ματαιώσεις, την απώλεια και την εγκατάλειψη. Η αμφισβήτηση του μητρικού φίλτρου.’έχοντας την κόρη μου που έχω, είμαι σε θέση να ξέρω ότι απ’ όλα τα πλάσματα του θεού δεν υπάρχει ίσως κανένα που να μας καταλαβαίνει λιγότερο από κείνα που βγήκαν μέσα απ’ την κοιλιά μας’. Η αγάπη ως πρόφαση αλλά και ως πραγματικότητα.
Τα πρέπει που καθορίζουν τις αποφάσεις αλλά ταυτόχρονα και οι προσωπικές επαναστάσεις που τα ανατρέπουν. Η “ψυχοθεραπεία” της γειτονικής ,η συνύπαρξη μέσα απο τα βάσανα και τους καημούς,
το μοίρασμα, η διάφανη ιδιωτικότητα, η συγχώρεση.

Η πραγματικότητα γυμνή ο εαυτός μας μέρος της και όλες αυτές οι ατομικές πραγματικότητες συνθέτουν τη χώρα.
Ολα παρελαύνουν μπροστά μας και μέσα απο εναλασσόμενα σκηνικά, οι ηθοποιοι παίζουν “πανω-κάτω και πλαγίως”.
Παιρνοδιαβαίνουν απο πορτες που ανοίγουν και κλείνουν γρήγορα τα σκηνικά αλλάζουν μ’ενα καταιγιστικό ρυθμό μαζι με τις διαθέσεις τα γεγονότα τρέχουν.
Τους παρακολουθούμε σαν μέσα απο την “κλειδαρότρυπα” σαν νάμαστε της γειτονιάς αλλά και σαν μέρος της δικής μας πραγματικότητας γιατί δείχνουν εμάς , καθρεφτίζουν τις συμπεριφορές μας την υποκρισία της κοινωνίας που προτιμά να κάνει πως δε βλέπει ,πως δεν ακούει και πως δεν καταλαβαίνει ή πραγματικά δεν καταλαβαίνει.

“Απίστευτος ο κόσμος κι ο χαραχτήρας μας”
Η Εκάβη και η Νίνα αρχέτυπα γυναίκας και μητέρας συνειδητά και ασυνείδητα πράττουν ότι μπορούν καλό ή κακό. Είναι ευρύτερα γνωστό πόσο ο Ταχτσής υπήρξε ανατόμος της γυναικείας φύσης.
Γυναίκες -μάνες-μαινάδες -φωτεινές αλλά και ρημαγμένες, δυνατές αλλά και καταρέουσες, πονηρές αλλά και συμπαθητικές, σκληρές αλλά και συγχωρητικές.
Αντρες με εξουσία αλλά και αδύναμοι μπροστά στη γυναίκα, λαμπροί και ταυτόχρονα ελλιπείς, υποφωτισμένοι. Παιδιά δεμένα με εξαρτητική αγάπη, ασυνείδητη υπακοή αλλά και σκληρότητα προς το γονέα.
Κι όλους τους δικαιολογούμε γιατί είναι οικείοι ,είμαστε εμείς με τις αντιφάσεις μας τις κακές και τις φωτεινές στιγμές μας τους αντιλαμβανόμαστε αναγνωρίζουμε τα κίνητρα τους.
Μήπως η γονυπετής στη βασίλισσα Φρειδερίκη Εκάβη δε ζητάει χάρη για την οικογένεια της Δεν καθαγιάζεται το ρουσφέτι αφού γίνεται για το παιδί της Κάτι δε μας θυμίζει όλο αυτό
Ολοι αυτοί οι χαρακτήρες του ανθρώπου της διπλανής πόρτας, οι μικροαστοί, διαμορφώνουν τις εξελίξεις στο τόπο με τις επιλογές αλλά και τις παραλείψεις τους, μεταμορφώνονται σε πρωταγωνιστές και σημασιοδοτούν την εποχή τους.
Ο θάνατος ως οριακή λύση δυσεπίλυτων χρόνιων καταστάσεων, ο αναστοχασμός της Εκάβης, και όλων των εναπομεινάντων σ’ αυτό το χορό της ζωής, η αποδοχή των κακών ως αναγκαστική λύση όχι ως αποτέλεσμα διεργασίας αλλά και η συμφιλίωση με τον εαυτό και τον άλλο.

Ο μικρόκοσμος των χαρακτήρων περιβάλλεται από το μακρόκοσμο των εδαφικών, πολιτικών και πολεμικών εξελίξεων. Οι βαλκανικοί πόλεμοι, η απελευθέρωση και ένωση της Θεσσαλονίκης με την Ελλάδα, “της αμύνης τα παιδιά” που ορμούν μπροστά μας μεταφέροντας μας το πολιτικό κλίμα, η βασιλεύσουσα δημοκρατία που ” πνέει τα λοίσθια”, ο πόλεμος του 40, και η μεταπολεμική περίοδος.
Και στο φόντο εικόνες απο τις δύο πόλεις, σπίτια και καράβια, κέντρα διασκέδασης και γλάροι μας καταστούν νοσταλγούς περισσότερο για την Θεσσαλονίκη του χθες και λιγότερο για την Αθήνα που εμφανίζει τα πρώτα σημάδια μεγαλούπολης.

Πολύ μεστή θεατρική στιγμή όλων των συντελεστών της παράστασης και του ΚΘΒΕΕ. Η κ. Κωνσταντινίδου έχει αποδείξει ότι στέκεται πολύ καλά σε ρόλους συγγενείς της Εκάβης κι εδώ απογει
ώνει τον χαρακτήρα. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί δεν υπολείπονται, έχουν ρεαλιστική απόδοση των ρόλων που στιγμές νομίζεις ότι πρόκειται για γείτονες σου. Η σκηνοθετική δουλεία του κ. Παπαγεωργίου που εδώ ως διευθυντής ορχήστρας με τη μπακέτα του οδηγεί στο συγχρονισμό των πάντων. Σκηνικά και κοστούμια ευρηματικά, θεαματική η μεταφορά στην εποχή.
Οσοι δεν έχουν πάει- κι έχουν πάει πολλοί μέχρι τώρα- προλαβαίνουν γιατί οι παραστάσεις συνεχίζονται μέχρι τις 9 του Απρίλη.

Διασκευή: Σταμάτης Φασουλής, Θανάσης Α. Νιάρχος
Σκηνοθεσία- Δραματουργική επεξεργασία- Φωτισμοί: Θανάσης Παπαγεωργίου
Σκηνικά: Γιώργος Πάτσας
Κοστούμια: Λέα Κούση
Μουσική: Δημήτρης Μαραμής
Μουσική διδασκαλία: Νίκος Βουδούρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Κοραλία Τσόγκα
B’ βοηθός σκηνοθέτη: Κική Στρατάκη
Βοηθός σκηνογράφου: Δανάη Πανά
Βοηθός ενδυματολόγου: Ήρις Τσαγκαλίδου
Οργάνωση παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου

17455091 731369827032782 1973158605 o

Παίζουν με αλφαβητική σειρά: Κατερίνα Αλέξη, Μομώ Βλάχου, Θανάσης Δισλής, Έφη Δρόσου, Γιώργος Ευαγόρου, Ελένη Ζιάννα, Ελένη Θυμιοπούλου, Θόδωρος Ιγνατιάδης, Γιάννης Καραμφίλης, Δημήτρης Κολοβός, Βασίλης Λέμπερος, Άννα Μαντά, Νικόλας Μαραγκόπουλος, Χρίστος Νταρακτσής, Λίλιαν Παλάντζα, Χάρης Παπαδόπουλος, Βασίλης Παπαδόπουλος, Μαριάννα Πουρέγκα, Θάλεια Σκαρλάτου, Τζένη Σκαρλάτου, Θοδωρής Σκούρτας, Μάρα Τσικάρα, Κοραλία Τσόγκα, Μαρία Χατζηϊωαννίδου, Άννη Χούρη
Συμμετέχουν επίσης: Γιάννης Καράμπαμπας, Χρήστος Διαμαντούδης και οι μικροί Αχιλλέας Νεραντζής & Δημήτρης Στόκας

Πληροφορίες εισιτηρίων
Τετάρτη-Πέμπτη:
Γενική είσοδος: 5 €
Παρασκευή:
Κανονικό εισιτήριο (Θέσεις πλατείας): 10€
Εκπτωτικό εισιτήριο: 8€ (Θέσεις εξώστη, Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65)
Ομαδικό εισιτήριο: 7€ (για κρατήσεις άνω των 20 ατόμων)
Σάββατο & Κυριακή:
Κανονικό εισιτήριο: 13 € (Θέσεις πλατείας)
Κανονικό εισιτήριο: 10 € (Θέσεις εξώστη)
Εκπτωτικό εισιτήριο: 8 € (Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65)
Ομαδικό εισιτήριο: 7 € (για κρατήσεις 20 ατόμων και άνω)
Άνεργοι: (για όλες τις παραγωγές του ΚΘΒΕ) Δωρεάν
Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή. (20 θέσεις σε κάθε παράσταση για τις παραγωγές στο Βασιλικό Θέατρο, στην ΕΜΣ και στη Σκηνή Σωκράτης Καραντινός της Μονής Λαζαριστών / 10 θέσεις σε κάθε παράσταση για τις παραγωγές στο Φουαγιέ ΕΜΣ και στο Μικρό Θέατρο).
Ατέλειες:
Εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, ισχύουν ατέλειες ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών.
ΑΜΕΑ: Δωρεάν
Πολύτεκνοι: 5€
Δάσκαλοι-Καθηγητές: 10€

Προπώληση εισιτηρίων:
www.ntng.gr, www.tickethour.com, Καταστήματα Γερμανός
Ώρες Λειτουργίας Ταμείων:
Βασιλικό Θέατρο: Τρίτη -Κυριακή 8:30-21:30
Ταμείο Μονής Λαζαριστών: 16:30-21:30 (μόνο ημέρες παραστάσεων)
Εκδοτήριο ΚΘΒΕ Πλατείας Αριστοτέλους (από 21/09/16)
Ωράριο λειτουργίας:
Δευτέρα- Τετάρτη- Σάββατο: 10:00-15:30
Τρίτη-Πέμπτη -Παρασκευή: 10:00-14:00 & 17:30-21:30
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
Τετάρτη: 18:00
Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο: 20:00
Κυριακή 19:00
Για πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με τα τηλέφωνα: +30 2315200200
Τιμή εισιτηρίου:
Είσοδος 5 – 13 ευρώ

<

p style=”text-align: justify”>ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ
ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ
Κολοκοτρώνη 21, ΤΚ. 56430, Σταυρούπολη, Θεσσαλονίκη, +3102310-650999

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *