Είστε εδώ:

Αντιμετωπίστε με φυσικούς τρόπους την καούρα

Φούσκωμα, ναυτία και κάψιμο στο στήθος είναι μερικά από τα δυσάρεστα συμπτώματα της καούρας. Μπορεί οι περισσότεροι να πιστεύουν πως για όλα ευθύνονται τα υπερβολικά οξέα του στομάχου, το σίγουρο όμως είναι πως δεν οφείλονται μόνο σ’ αυτό. Καθοριστικό ρόλο παίζει η επιλογή των τροφών, ο τρόπος της ζωής μας και τα προβλήματα του πεπτικού.

Με την πάροδο των χρόνων μάλιστα, οι συχνές καούρες μπορεί να δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στο πεπτικό, όπως υπερανάπτυξη βακτηριδίων, φλεγμονή, ακόμη και διάτρηση του εντέρου.
Δείτε 7 φυσικούς τρόπους να σταματήσετε τις καούρες, χωρίς να καταφύγετε στη χρήση αντιόξινων. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως τα αντιόξινα δεν είναι και ό,τι καλύτερο καθώς έχουν συνδεθεί με παρενέργειες, όπως η οστεοπόρωση.

Περιορίστε τις επικίνδυνες τροφές
Κάποιες τροφές προκαλούν χαλάρωση του σφιγκτήρα του οισοφάγου, προκαλώντας παλινδρόμηση οξέων. Τέτοιες είναι οι ντομάτες, τα εσπεριδοειδή, η σοκολάτα, ο καφές και το τσάι. Δοκιμάστε να τις αποκλείσετε για μια περίοδο από την διατροφή σας, προκειμένου να διαπιστώσετε ποιες και σε ποιο βαθμό σας ενοχλούν.

Χάστε βάρος
Τα περιττά κιλά αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο παλινδρόμησης και καούρας. Βάλτε στη διατροφή σας άπαχες πρωτεΐνες, καλά λιπαρά και λαχανικά χωρίς άμυλο. Η πρωτεΐνη στο πρωινό θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος και η απώλεια να έχει μόνιμα αποτελέσματα.

Μειώστε τη ζάχαρη
Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η μείωση της ζάχαρης μπορεί να συμβάλει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της παλινδρόμησης. Αντίθετα, η κατανάλωση υδατανθράκων προερχόμενων από τη ζάχαρη μπορεί να επιδεινώσει την παλινδρόμηση περισσότερο από τα λιπαρά ή τον καφέ. Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με καλούς υδατάνθρακες όπως τα όσπρια και τα μούρα.

Δείτε επίσης:   Ο καρπός που μειώνει χοληστερίνη, καρδιακά και καρκίνο παχέος εντέρου

Αποφεύγετε τη γλουτένη
Υπολογίζεται ότι περίπου το 30% των ανθρώπων έχουν κάποιας μορφής δυσανεξία στη γλουτένη και αυτό προκαλεί συμπτώματα ανάλογα με της παλινδρόμησης. Μελέτη έδειξε ότι τα άτομα που μείωσαν τη γλουτένη στη διατροφή τους, είδαν γρήγορη και σημαντική βελτίωση στα συμπτώματα παλινδρόμησης.

Διατροφικά συμπληρώματα
Ο οργανισμός καθώς γερνά παράγει λιγότερα πεπτικά ένζυμα και στομαχικά οξέα, γεγονός που δυσχεραίνει τη διάσπαση των πρωτεϊνών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται η πιθανότητα παλινδρόμησης και άλλων προβλημάτων του πεπτικού. Η λήψη των κατάλληλων συμπληρωμάτων πεπτικών ενζύμων με τα γεύματα μπορεί να βελτιώσει τη διάσπαση πρωτεϊνών και να βοηθήσει στην καταπολέμηση συμπτωμάτων όπως τα αέρια, το φούσκωμα και οι καούρες.

Διαχειριστείτε το άγχος
Το χρόνιο στρες οδηγεί σε παλινδρόμηση και άλλα προβλήματα του εντέρου. Έρευνες έχουν δείξει ότι άνθρωποι που εκτέθηκαν σε μακροχρόνιο στρες, είχαν αυξημένους παλμούς, υπέρταση και συμπτώματα παλινδρόμησης. Αφιερώστε χρόνο στη χαλάρωσή σας, κάνοντας μία βόλτα, διαβάζοντας ένα βιβλίο ή κάνοντας κάτι που σας ευχαριστεί και σας προσφέρει ηρεμία.

Ο ρόλος του ποιοτικού ύπνου
Μελέτες έχουν δείξει ότι ο κακός ύπνος το βράδυ, επιδεινώνει τα συμπτώματα παλινδρόμησης την επόμενη μέρα, γεγονός που με τη σειρά του οδηγεί σε περαιτέρω μείωση της ποιότητας του ύπνου. Μία ώρα πριν κοιμηθείτε απενεργοποιήστε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές, κάντε ένα ζεστό μπάνιο ή πιείτε ένα ζεστό χαμομήλι.

Πηγή: prevention.com

Σχετικές δημοσιεύσεις