Είστε εδώ:

Τα γιατροσόφια της γιαγιάς

Επιμέλεια: Θένια Μυλωθρίδου
Κρύο, κρύο καιρός για δύο… Ναι, συμφωνώ, αλλά τι γίνεται όταν η γρίπη χαλάσει την ειδυλλιακή ατμόσφαιρα και αντί να χουχουλιάζουμε και να βλέπουμε ταινίες, «ψηνόμαστε» στον πυρετό, έχουμε συνάχι, βήχα και ταλαιπωρούμαστε από πονοκεφάλους
Η γιαγιά έχει πάντα τη λύση και τα γιατροσόφια της αποδεδειγμένα είναι αποτελεσματικά… Αν δεν μας πιστεύετε, πάρτε την τηλέφωνο.

1. Κοτόσουπα
Πολλές έρευνες έχουν γίνει για να απαντήσουν στην ερώτηση, γιατί η κοτόσουπα βοηθάει στην ανάρρωση. Αρχικά, η εισπνοή του ατμού μπορεί να διευκολύνει τη ρινική αποσυμφόρηση ενώ το λίπος του κοτόπουλου, λέγεται πως προστατεύει το βλεννογόνο της ρινικής κοιλότητας, που είναι ο κρίσιμος ιστός για την αντοχή του αναπνευστικού από τους ιούς της γρίπης. Παράλληλα, έχουν διαπιστωθεί και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που περιορίζουν την φλεγμονή. Ως υγρό επίσης βοηθά εναντίον της αφυδάτωσης.

giagia2

2. Βότανα, τσάι και βάμματα
Πολλά και διάφορα βότανα ενισχύουν τον οργανισμό μας με αντιοξειδωτικά στοιχεία και έτσι καταπολεμούν άμεσα την λοίμωξη. Εκτός από την εισπνοή του ατμού, που ανακουφίζει από τη συμφόρηση της ρινικής περιοχής, το ρόφημα καταπραΰνει τον λαιμό και τον κρατά ενυδατωμένο. Ετσι, πέρα από το μαύρο και το πράσινο τσάι, που διαθέτουν τη μεγαλύτερη συγκέντρωση σε αντιοξειδωτικά και τα κλασικά, χαμομήλι, φλαμούρι και τσάι του βουνού, έχουμε να σας προτείνουμε: Για γερή άμυνα: εχινάκεια (τσάι ή βάμμα), για πονόλαιμο: βάμμα πρόπολης, φασκόμηλο και τζίντζερ, για πονοκέφαλο: αιθέρια έλαιο λεβάντας, βαλεριάνα, για συνάχι: θυμάρι, ευκάλυπτος (εισπνοές, κομπρέσες), γλυκάνισος, πεύκο και μέντα (εισπνοές), για πυρετό: ζαμπούκος, αχίλλεια, μέντα, δυόσμος και για βήχα: μαντζουράνα, γλυκόριζα και μολόχα.

giagia1

3. Ζεστό ηδύποτο ή υδρόμελο
Αν το ζεστό τσάι δεν σας βοηθά να κοιμηθείτε το βράδυ, επιλέξτε το παραδοσιακό ηδύποτο για τον λαιμό γνωστό ως Hot toddy. Ένα ζεστό φλιτζάνι χαμομήλι ή άλλο αφέψημα που προτιμάτε, ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι, ένα μικρό σφηνάκι ουίσκι ή μπέρμπον, και λίγο στυμμένο λεμόνι. Εννοείται πως δεν πρέπει να ξεφύγετε.
Εναλλακτικά, μπορείτε να δοκιμάσετε αυτό που προτείνει το Βασιλικό Κολλέγιο του Λονδίνου, το γνωστό σε εμάς υδρόμελο, δηλαδή, χλιαρό νερό, λεμόνι και μέλι.

4. Γαργάρα με αλατόνερο
Αν δεν έχετε βάμμα πρόπολης, που βοηθάει εξαιρετικά στον πονόλαιμο, κάντε γαργάρες με ζεστό νερό με ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι τέσσερις φορές την ημέρα. Έχει παρατηρηθεί ότι απαλύνει αποτελεσματικά τον ερεθισμένο λαιμό.

Δείτε επίσης:   "Ερχονται μεγάλοι σεισμοί το 2018" λένε οι επιστήμονες

5. Σκόρδο
Το συμπαθείτε, δεν το συμπαθείτε το σκόρδο αποτελεί ασπίδα στην καταπολέμηση των μικροβίων και δεν αρκούμαστε στα λόγια της γιαγιάς, που βέβαια, κάτι παραπάνω ξέρει αλλά και σε μελέτες, που το επιβεβαιώνουν. Συμπληρώματα σκόρδου βοηθούν στην πρόληψη από τις εποχιακές ιώσεις και τα κρυολογήματα όταν λαμβάνονται καθημερινά ενώ όσοι αντέχουν να το εντάξουν στο καθημερινό τους διαιτολόγιο θα διαπιστώσουν έμπρακτα τα οφέλη του.

6. Φυσικός απλός ατμός
Αν δεν διαθέτετε συσκευή υγραντήρα, μετατρέψτε το μπάνιο σας σε σάουνα. Αφήστε να τρέχει ζεστό νερό, με την πόρτα κλειστή, καθίστε στο χώρο, όχι μέσα στην μπανιέρα και εισπνεύστε τον ατμό. Θα νιώθετε τις ρινικές διόδους να ανακουφίζονται. Αν πρόκειται να κάνετε ντους ολοκληρώστε πρώτα τη διαδικασία του ατμού, ιδανικά στεγνώστε φυσικά, και στη συνέχεια προτιμήστε το ντους με χλιαρό νερό.

7. Μπάνιο με αιθέρια έλαια
Εναλλακτικά, για να καταπολεμήσετε τους μυϊκούς πόνους μπορείτε να απολαύσετε ένα μπάνιο με αιθέρια έλαια. Γεμίζετε την μπανιέρα μέχρι τη μέση με χλιαρό νερό και ρίχνετε 2 σταγόνες ευκάλυπτο, 2 σταγόνες tea tree και 2 σταγόνες μαύρο πιπέρι. Κάνετε μπάνιο το βράδυ πριν πέσετε για ύπνο.

giagia3

8. Βιταμίνη C
Κλασσικά, όταν αρρωσταίνουμε, όλοι μας λένε να παίρνουμε βιταμίνη C, ήταν μέσα από χυμούς, είτε μέσα από τη διατροφή μας. Το σίγουρο είναι πως αποτελεί ένα από τα κύρια συστατικά που ο οργανισμός χρειάζεσαι για να αντέξει στους ιούς της εποχής. Σε μια μελέτη, οι συμμετέχοντες που είχαν εκτεθεί σε ακραία σωματική καταπόνηση και χαμηλές θερμοκρασίες καιρού ενώ λάμβαναν βιταμίνη
C, αποδείχτηκε ότι είχαν μειώσει τις πιθανότητές τους να αρρωστήσουν κατά 50%.

9. Νερό
Και μην ξεχνάτε να πίνετε νεράκι. Να θυμάστε πως η θέρμανση, είτε καλοριφέρ, είτε σόμπες και Air condition, αφυδατώνουν το σώμα μας. Χωρίς επαρκή υγρασία τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος δεν μπορούν να λειτουργήσουν ικανά ώστε να διώξουν την γρίπη, ενώ όσο στεγνώνει ο οργανισμός αποδυναμώνεται η άμυνα απέναντι στη μόλυνση.

10. Επίσκεψη στον γιατρό
Φυσικά, αν δεν νιώθετε καλά, ακόμη και η γιαγιά μας, ένα τηλέφωνο ή μία επίσκεψη στο γιατρό θα την κάνει. Οπότε, μην ξεχνάτε να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας. Επίσης, πρέπει να θυμόμαστε πως τα βότανα δεν αντικαθιστούν άλλες ιατρικές και φαρμακευτικές θεραπείες.

*Η παραπάνω δημοσίευση δεν αποτελεί προτροπή ή συμβουλή.

Σχετικές δημοσιεύσεις