Εκθεση ζωγραφικής του Τάσσου Ν. Δίκα

Στη Θεσσαλονίκη

Mε μεγάλη επιτυχία, και συμμετοχή δεκάδων φιλότεχνων επισκεπτών, έγιναν τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής “εστιασμός 25” του Τάσσου Ν. Δίκα στο γνωστό καφέ της Θεσσαλονίκη De Facto (στο κέντρο της πόλης) την Τρίτη 22/10 το βράδυ.

Η έκθεση “εστιασμός 25” (περιόδου 1991-2016) περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικά αναδρομικά έργα ζωγραφικής ξηρού παστέλ σε χαρτόνι, αλλά και πρόσφατων ψηφιακών.

ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ

Oι διαστάσεις των έργων ξηρού παστέλ που εκτίθενται, είναι μικρού και μεσαίου μεγέθους και είναι διαστάσεων 21Χ30, και 30Χ42. Ανήκουν σε τέσσερεις ευρύτερες ενότητες, Πρόσωπα, Πρόσωπα & Προσωπεία, Πραγματικότητα, Εικονική Πραγματικότητα.

Στα αναδρομικά του έργα του Τάσου Ν. Δίκα, ήδη από 1972, διακρίνονται και συνυπάρχουν ανεπιτήδευτα, και με απλότητα, στοιχεία κυβισμού και σουρεαλισμού, με επιρροές πρώτιστα από τον Picasso.

Στα έργα του διακρίνεται η αβίαστη, άνετη και σαφή ζωγραφική κίνηση των “γραμμών” του ξηρού παστέλ, που δεν εναλλάσσονται με τυχαιότητα, αλλά με στόχευση, άποψη, χωρίς υπερβολές, και εντυπωσιασμούς αλλά με ισορροπία και πληρότητα των πάντα περιορισμένων χρωμάτων που κατά περίπτωση χρησιμοποιεί.

Οι συνθέσεις του, διαμορφώνουν πλαίσια, γλυπτικότητες, πρόσωπα, φόρμες, εικαστικές εντυπώσεις, συμβολισμούς, αναφορές, με ιμπεριονιστική διάθεση, αλλά και με σχετικά σαφώς προσδιορισμένες κυβιστικές ζωγραφικές επιλογές, ταυτόχρονα με κινήσεις και συνθέσεις γραμμών και χρωμάτων. Εντοπίζεται εύκολα, η ιδιαίτερη δεξιότητα του ζωγράφου στους “διαλόγους” της καμπυλότητες και της ευθείας, με ή χωρίς υποστηρικτικά εικαστικά – νοητικά πλαίσια.

ΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΞΗΡΟΥ ΠΑΣΤΕΛ

Στην έκθεση “εστιασμός 25” παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό, ψηφιακά έργα βασισμένα σε ζωγραφική σε ξηρό παστέλ, περιόδου 2015-2016.

Αναρτώνται σε τέσσερις εικαστικές ενότητες (Α.”περιστροφή”, Β.”σχέσεις”, Γ.”στιγμές”, και Δ.”μονόχρωμες αυταπάτες”) και είναι έργα απολύτως περιορισμένου αριθμού.Ταυτόχρονα είναι ενταγμένα σε ειδικές τυποποιημένες & ευέλικτες κορνίζες, καθώς και σε συγκεκριμένα ψηφιακά μεγέθη, (πρωτοτύπου 30Χ42, μεσαίου 21Χ30, μικρού 17Χ24, πολύ μικρού 10Χ14) .

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Η έκθεση “εστιασμός 25” θα διαρκέσει μέχρι και το βράδυ της Κυριακής 3/11/19 και το De Facto -ως bar- λειτουργεί συνεχόμενα από το πρωί μέχρι τις πρωινές ώρες.

Ο Τάσσος Δίκας, βρίσκεται στο De Facto, πρωϊ 11:00-13:00 και απόγευμα 18:00-20:00

Σύντομο βιογραφικό:

Γεννήθηκε το 1950 και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, με καταγωγή την Κατερίνη και Λιβάδι Ολύμπου. Απόφοιτος του Β΄Γυμνασίου Αρρένων. Αριστούχος της Αρχιτεκτονικής Σχολής της Φλωρεντίας (1969-1975). Από το 1972, άρχισε να ασχολείται -παράλληλα- με τις σπουδές- με τη ζωγραφική, γραφιστική και περιστασιακά με το κόμικ. Έργο του βραβεύτηκε σε εθνικό διαγωνισμό στην Ιταλία, τo 1992.

Ασχολήθηκε με μελέτες-επιβλέψεις κτιρίων, με αρχιτεκτονική εσωτερικού χώρου & σχεδιασμό εικαστικών φωτιστικών. Ειδικεύτηκε στις αποκαταστάσεις των αθωνικών μνημείων (ΚεΔΑΚ, 1985-2015). Συντονιστής πολλών εκθέσεων -στην Ελλάδα και εξωτερικό- του έργου στα αθωνικά μνημεία, σχεδιαστής. Σχεδιαστής και συντονιστής της εκθεσιακής οπτικοακουστικής εφαρμογής “Οδοιπορικού στο ΑΟ” του ΚεΔΑΚ σε ηλεκτρονικής οθόνες αφής, σε infokiosk.

Επί μία 12ετία, μέχρι το 2012, συμμετείχε στο εργαστήριο αποκατάστασης ιστορικών συνόλων και μνημείων στο ΑΠΘ. Για θέματα μνημείων και αρχιτεκτονικής έχει γράψει πολλά πονήματα, αρθρογραφήσει και συμμετάσχει με εισηγήσεις σε πολλές , επιστημονικές Ημερίδες και Συνέδρια.

Έχει κάνει κυρίως αναδρομικές εκθέσεις ζωγραφικής (“Βαφοπούλειο” Θεσσαλονίκης, “Χατζόγλειο” Κατερίνης, Πολιτιστικό Κέντρο Σταυρούπολης κα)

Ζει στη Θεσσαλονίκη, είναι παντρεμένος με την καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας Λίλιαν Παρτίδου-Δίκα και ο γιος τους Νίκος Δίκας, αρχιτέκτονας ΜSc του ΑΠΘ, διδάσκει αρχιτεκτονική εσωτερικού χώρου.