Καραμανλής: “Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα εγκαινιαστεί ενιαίο στις αρχές του 2023”

Συνέντευξη του υπουργού Μεταφορών

Περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ έχουν στοιχίσει μέχρι στιγμής τα έργα στο Μετρό της Θεσσαλονίκης στον ελληνικό λαό, όπως αποκάλυψε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής

Ο υπουργός είπε στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά FM, «μόνο για την ανασκαφή για τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Θεσσαλονίκη, έχουν ξοδευτεί 130 με 135 εκατ. ευρώ και οι ανασκαφές ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί!. Το πρόβλημα με το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι το εξής, ότι από τη μια οι εργασίες προχώρησαν με ταχύτητα σε όλα τα σημεία πλην του σταθμού Βενιζέλου. Στο σταθμό Βενιζέλου προκρίθηκε μια λύση η οποία τεχνικά είναι αμφίβολο αν θα μπορέσει να γίνει. Προκρίθηκε το 2015 όταν άλλαξε η κυβέρνηση και στην ουσία άλλαξε την υπουργική απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης που έλεγε το προφανές, αυτό που γίνεται παντού, απόσπαση των αρχαίων και επανατοποθέτηση όπως άλλωστε θα γίνει και στο σταθμό της Αγίας Σοφίας, όπως έχει γίνει και στην Αθήνα όπως έχουν γίνει και σε άλλες χώρες. Η λύση του προκατόχου μου υπουργού και της προηγούμενης διοίκησης στο Αττικό Μετρό ήταν μια λύση η οποία έγινε στο γόνατο, δεν υπήρχαν μελέτες συγκεκριμένες.

Στο ΚΑΣ πήγαν μελέτες οι οποίες ήταν ανυπόγραφες, αυτό δείχνει την προχειρότητα με την οποία αντιμετώπισαν το όλο ζήτημα και το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι έχουμε καθυστέρηση στο μετρό Βενιζέλου εδώ και τεσσερισήμισι χρόνια. Δηλαδή στον κεντρικό σταθμό της Θεσσαλονίκης δεν εχει γίνει απολύτως τίποτα, έχει γίνει μόνο η σήραγγα από κάτω διότι τσακωνόμαστε πως θα διαφυλάξουμε τα αρχαία. Το ζήτημα πολιτικοποιήθηκε, πρέπει να το απολιτικοποιήσουμε, αυτό είπε και η καινούργια διοίκηση του μετρό, και πρέπει να βγουν οι πολιτικοί από αυτή την αντιπαράθεση διότι η απόφαση του κ. Τασούλα δικαιώθηκε και από το ΣτΕ και παρόλα αυτά αγνοήσανε όλες τις αποφάσεις και στην ουσία παγώσανε το έργο.»

Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται αντιμέτωπο με την πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από τη βεβαιότητα ότι το έργο δεν θα παραδοθεί το 2020, όπως έλεγαν στον ΣΥΡΙΖΑ.

«Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μετρό με μουσαμάδες, ο πρωθυπουργός θα εγκαινιάσει κανονικό έργο και κανονικό μετρό. Εμείς δεν παρουσιάζουμε μια εικονική πραγματικότητα, παρουσιάζουμε τα πράγματα ως έχουνε, λέμε ότι θέλουμε και επιδιώκουμε και αυτό θα πετύχουμε στις αρχές του 2023 να λειτουργήσει το μετρό ενιαίο» κατέληξε.