Μετρό Θεσσαλονίκης: Τέλος οι λαμαρίνες σε σταθμούς από το νέο έτος

«Φεύγουν» από τα εργοτάξια

«Φεύγουν» από τα εργοτάξια

Απομακρύνονται – έπειτα από χρόνια – οι λαμαρίνες του υπό κατασκευή μετρό στη Θεσσαλονίκη στα τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου από τρεις σταθμούς του, τον τερματικό σταθμό του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, την Βούλγαρη και το Συντριβάνι–Έκθεση και επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς η κυκλοφορία για τους πεζούς.

Τους επόμενους μήνες αναμένεται να φύγουν οι λαμαρίνες και από την είσοδο των σταθμών στον Ευκλείδη, στο Παπάφειο, στην 25η Μαρτίου, στην Ανάληψη και στην Φλέμινγκ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους, πρόκειται για εργοτάξια σταθμών, όπου έχουν ολοκληρωθεί οι υπέργειες εργασίες και όσες κατασκευαστικές εκκρεμότητες έχουν απομείνει μέχρι την λειτουργία τους περιορίζονται εντός των σταθμών.

Δήμος Θεσσαλονίκης και Αττικό Μετρό κατέληξαν σε αυτό το χρονοδιάγραμμα μετά από διαβουλεύσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα μεταξύ Νίκου Ταχιάου και Σωκράτη Δημητριάδη.

«Πήραμε την πρωτοβουλία μετά και από συνεννόηση με την Αττικό Μετρό προκειμένου να συρρικνωθούν οι εργοταξιακές καταλήψεις και να εξαφανιστούν το συντομότερο δυνατό, αλλάζοντας τον περιβάλλοντα χώρο. Αποδίδουμε τα πεζοδρόμια στους πεζούς όπως έπρεπε να είχε γίνει εδώ και καιρό.

Δίνουμε ανάσα στους πολίτες και περιορίζουμε την εργοταξιακή όχληση πέριξ των σταθμών. Η απελευθέρωση των λαμαρινών είναι μια ελάφρυνση για την κοινωνία της Θεσσαλονίκης» δήλωσε στο ethnos.gr ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας Σωκράτης Δημητριάδης.

Εκτός από τη βελτίωση της πρόσβασης των πεζών αναμένεται να τονωθούν οι αγορές των συγκεκριμένων περιοχών αλλά και να «χτυπηθεί» η μικρόεγκληματικότητα.

Το επόμενο διάστημα Αττικό Μετρό ΑΕ και δήμος Θεσσαλονίκης αναμένεται να καθίσουν ξανά στο τραπέζι προκειμένου να αποκατασταθούν ρυμοτομικά, πολεοδομικά και κυκλοφοριακά προβλήματα που έχουν προκληθεί από μόνιμες υπερκατασκευές σε πεζοδρόμια και κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης από την εταιρεία κατά τη διάρκεια δημιουργίας εννιά σταθμών (από τους συνολικά 14).

Οι κατασκευές στο μετρό Θεσσαλονίκης άλλαξαν τη χάραξη και στένεψαν αρκετούς κεντρικούς δρόμους και πεζοδρόμια της πόλης (Φλέμινγκ, Δελφών, Παπαδάκη, Βούλγαρη κ.α.) μειώνοντας αισθητά την κυκλοφοριακή ικανότητα τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τους πεζούς.

Σοβαρά πολεοδομικά και όχι μόνο προβλήματα δημιουργεί μεταξύ άλλων σύμφωνα με το δήμο και η απαλλοτρίωση κοινόχρηστων χώρων υφιστάμενων πολυκατοικιών για τις ανάγκες κατασκευής των σταθμών.

Ενδεικτικές παρατηρήσεις του δήμου Θεσσαλονίκης:

Σταθμός Μαρτίου

Στον σταθμό Μαρτίου από τα 14 μέτρα το πλάτος της οδού Σόλωνος ο δρόμος στενεύει και περιορίζεται στα 7 μέτρα. Ειδικότερα, ο δήμος ζητά μεταξύ άλλων την κατάργηση ή τον επανασχεδιασμό των εξαερισμών στο σταθμό Μαρτίου καθώς έχουν «γεωμετρικά χαρακτηριστικά που δεν επιτρέπουν την μελλοντική συντήρησή τους και δυσκολεύουν την κίνηση των πεζών».

Παράλληλα σύμφωνα με τις παρατηρήσεις του δήμου στο σταθμό της Μαρτίου σε πολλά σημεία της παραδοθείσας μελέτης από την Αττικό Μετρό δεν προβλέφθηκαν πεζοδρόμια για την κυκλοφορία των πεζών.

Σταθμός Φλέμινγκ

Στο σταθμό Φλέμινγκ οι υπερκατασκευές της Αττικό Μετρό άλλαξαν την διατομή της οδού Δελφών από 14,60 μ. σε 12,30 μ., στην οδό Αλ. Φλέμιγκ από 9,40 μ. σε 4,30 μ. και στην οδό Μακεδονίας: από 10,80 μ. σε 9,60μ.

Σταθμός Ανάληψη

Αντίστοιχα ζητήματα μείωσης των δρόμων παρατηρούνται μεταξύ άλλων και στον σταθμό «Ανάληψη» με αποτέλεσμα να έχει αλλάξει η διατομή τους (στην οδό Δελφών: από 14,00 μ. σε 13,00 μ., στην οδό Δροσίνη: από 11,00 μ. σε 5,50 μ. και στην οδό Ψυχάρη: από 7,75 μ. σε 3,75 μ.) ενώ παράλληλα καταργείται η ανώνυμη οδός πλάτους 9,50 μ που συνέδεε τη Δελφών με τη Δροσίνη.

Σταθμός Βούλγαρη

Σε ό,τι αφορά τον σταθμό Βούλγαρη σύμφωνα με τον δήμο οι υπερκατασκευές του σταθμού επί του κοινόχρηστου χώρου και ειδικά επί των οδών Βούλγαρη και Παπαδάκη άλλαξαν τη διατομή και τη χάραξη των συγκεκριμένων δρόμων ενώ στα σχέδια της Αττικό μετρό παρουσιάζεται ως πεζοδρόμιο ο ιδιωτικός χώρος των προκηπίων των οικοδομών.

Το πρόβλημα με υφιστάμενες πολυκατοικίες και ακάλυπτους χώρους

Παράλληλα, όπως αναφέρει ο δήμος Θεσσαλονίκης ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα εγείρεται στα σημεία όπου η Αττικό Μετρό έχει προχωρήσει στην απαλλοτρίωση εκτάσεων που βρίσκονται εντός των προκηπίων τα οποία αποτελούν μέρος του υποχρεωτικώς ακάλυπτου χώρου των οικοπέδων ως προς τη νομιμότητα των υφιστάμενων πολυκατοικιών εφόσον απώλεσαν τμήμα του ακάλυπτού τους αλλά και λόγω του ότι τα εν λόγω ακίνητα δεν έχουν πλέον πρόσωπο σε οδό αλλά σε υπέρ της Αττικό μετρό έκταση.

Στο πλαίσιο αυτό ο δήμος ζητά να αποσαφηνιστεί ο χαρακτήρας των εκτάσεων που έχουν απαλλοτριωθεί υπέρ της Αττικό Μετρό και εφόσον κριθεί απαραίτητο να εκκινήσουν τις διαδικασίες για την αποκατάσταση της νομιμότητας των συγκεκριμένων ακινήτων και τη ρύθμιση όλων των πολεοδομικών ζητημάτων που προκύπτουν.