Μυλόπουλος: «Ψέματα από Σιμόπουλο και Ζέρβα για τα αρχαία»

Ευθεία επίθεση του προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε.

Η Κίνηση Πολιτών για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς είναι έτοιμη να χρησιμοποιήσει όλα τα νόμιμα μέσα φτάνοντας ως και στα Δικαστήρια, για να μην φύγουν οι αρχαιότητες από τη «Βενιζέλου» και να μην αλλάξει η μέθοδος κατασκευής του σταθμού, παρά την απόφαση που έλαβε ο πρωθυπουργός και στην οποία «οδηγήθηκε» επειδή «κάποιοι» τον παραπληροφόρησαν και του είπαν «ψέμματα».

Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα που βγήκε από τη συνέντευξη Τύπου που πριν λίγη ώρα ολοκληρώθηκε, με την υπό σύσταση Κίνηση Πολιτών, να βάζει πάνω στο τραπέζι όλους τους λόγους για τους οποίους εναντιώνεται στην απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό «Βενιζέλου».

Τα μέλη της Κίνησης προσπάθησαν να κρατήσουν τη συζήτηση μακρυά από κομματικούς χρωματισμούς και προσωπικές ατζέντες, αλλά ο μέχρι και σήμερα πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθ. Γιάννης Μυλόπουλος, ανέβασε τους τόνους όταν μίλησε για «μεγάλα ψέμματα Σιμόπουλου, με τα οποία συνηγορεί ο δήμαρχος», επιτιθέμενος έτσι και κατά του Κωνσταντίνου Ζέρβα.

«Με ψέμματα και κουτοπονηριές προσπαθούν να επιβάλλουν μία λύση», είπε ο κ. Μυλόπουλος, προσθέτοντας ότι μελέτη για την κατασκευή του σταθμού in situ υπάρχει, ότι έχει παραδοθεί από τον ανάδοχο η Οριστική Μελέτη 2 για τα αρχαιολογικά και επιστράφηκε με παρατηρήσεις και πως μέχρι τώρα για μελέτες και έργα στη «Βενιζέλου» έχουν δαπανηθεί περί τα 5 εκατ. ευρώ.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε, δεν εξήγησε ωστόσο ότι αυτά τα χρήματα ούτως ή άλλως δαπανώνται από την υπάρχουσα σύμβαση του έργου, ενώ είπε ότι η συμπληρωματική σύμβαση εκτιμά ότι θα υπογραφεί το 2020 και αφού εγκριθεί η μελέτη στήριξης των αρχαιοτήτων (σ.σ. ουσιαστικά είναι το έργο στήριξης των αρχαιοτήτων , με την εκσκαφή σήραγγας σε μεγαλύτερο βάθος απο εκείνο στο οποίο βρέθηκαν. Οι αρχαιότητες σε αυτή τη φάση έχουν καταχωθεί ).

Στην ερώτηση πόσα επιπλέον θα κοστίσει ο σταθμός με την κατά χώρα διατήρηση των αρχαιοτήτων, υποστήριξε ο κ. Μυλόπουλος ότι το επιπλέον κόστος θα είναι περί τα 25 εκατ. ευρώ.

Mυλόπουλος: Πάνε το Μετρό πίσω, για 2024-2025

Ο κ. Μυλόπουλος, ουσιαστικά δύο πράγματα ακόμη υποστήριξε: Ότι με την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, το Μετρό δεν θα παραδοθεί, με τη Βενιζέλου, σε λειτουργία το 2023, αλλά θα καθυστερήσει για το 2024- 2025. Λόγω των καθυστερήσεων, που κάποιες όπως είπε μεθοδεύει τους τελευταίους μήνες ο ανάδοχος, το ελληνικό δημόσιο θα αναγκασθεί να πληρώσει για αποζημιώσεις δεκάδες ή και εκατοντάδες εκατ. ευρώ.

Στο σταθμό «Βενιζέλου» προσπάθησε «να ρίξει το …φταίξιμο» και για τις αποζημιώσεις των περίπου 200 εκατ. ευρώ, που κέρδισε ο ανάδοχος από προηγούμενα διαιτητικά δικαστήρια, υπογραμμίζοντας ότι » είναι επιεικώς ηλίθιο να γυρίσουμε πίσω», υπονοώντας στην προηγούμενη μέθοδο κατασκευής

Τα επιχειρήματα της Κίνησης Πολιτών

Εκ μέρους της Κίνησης Πολιτών, εκτός από τον τέως δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη, μίλησαν η αρχαιολόγος και πρώην δ/ντρια της 9ης Εφορίας Κλασικών Αρχαιοτήτων κα. Μακροπούλου, ο αρχιτέκτων μηχανικός Βασίλης Κονιόρδος και ο δικηγόρος και πρώην νομικός σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης Φωκίων Δεληγιάννης.

Οι λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να αποσπασθούν οι αρχαιότητες υποστήριξαν ότι είναι οι εξής:

-Προστασία των αρχαιοτήτων, καθώς μεγάλο μέρος είναι από φθαρτά υλικά και δεν θα αντέξουν στην απόσπαση.

-Η απόσπαση συνεπάγεται τη συνέχιση της ανασκαφής σε μεγαλύτερο βάθος, 3-3,5 μέτρων, και τον πιθανό εντοπισμό και άλλων αρχαιοτήτων.

-Η προηγούμενη υπουργική απόφαση προβλέπει την απόσπαση για την κατασκευή του σταθμού αλλά δεν υπάρχει μελέτη επαναφοράς .

Δεληγιάννης: Καμία εισήγηση για αλλαγή μεθόδου

Ο νομικός Φωκίων Δεληγιάννης επισήμανε ότι δεν υπάρχει εισήγηση από αρμόδιο φορέα, την Αττικό Μετρό ΑΕ ή την Εφορία Πόλης Θεσσαλονίκης, για αλλαγή της μεθόδου κατασκευής και πως ο πρωθυπουργός με τη δήλωσή του προκαταλαμβάνει τη γνώμη των μελών του ΚΑΣ.

Επίσης, είπε ότι δεν υπάρχει μία συγκριτική μελέτη μεταξύ των δύο τεχνικών λύσεων, για γίνουν ασφαλείς συγκρίσεις τόσο σε ό,τι αφορά την ανάδειξη των αρχαιοτήτων, όσο και το χρόνο και το κόστος κατασκευής του σταθμού «Βενιζέλου».

Σημειώνεται επίσης, ότι κατά τη συνέντευξη σχολιάστηκαν οι πολλές και διαφορετικές γνωμοδοτήσεις του ΚΑΣ, κάτι αξιοπερίεργο για ένα επιστημονικό όργανο, όπως επίσης σχολιάστηκαν και κάποιες παλαιότερες εκτιμήσεις της Αττικό Μετρό Α.Ε., όπως ότι η κατασκευή με τις αρχαιότητες in situ θα συνεπαγόταν την κατεδάφιση πολυκατοικιών.

Γενικότερο είναι το αίτημα αντικειμενικής ενημέρωσης των πολιτών της Θεσσαλονίκης, με πρωτοβουλία της Αττικό Μετρό Α.Ε. αλλά και με τη συμμετοχή του αναδόχου.

Πηγή: grtimes.gr

Συντάκτης 

Σχετικές δημοσιεύσεις