Ο εφιάλτης των Ελλήνων ναυτικών στα χέρια πειρατών στον Ινδικό ωκεανό

Τρόμος στις θάλασσες

Τρόμος στις θάλασσες

Εμπόλεμη ζώνη εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία ο Ινδικός Ωκεανός, τμήμα του Ατλαντικού Ωκεανού στα παράλια της δυτικής Αφρικής. «Δεχόμαστε πυρά. Πάμε. Δεχόμαστε πυρά», αναφέρουν ναυτικοί που κινδύνευσαν να πέσουν θύματα πειρατείας. 

«Μου έχουν κάνει πειρατεία στην ανατολική Αφρική. Ένα όπλο πήρα εγώ, ένα ο Γραμματικός, ο καπετάνιος, ο πρώτος και τους πήραμε χαμπάρι και πρόλαβε να κλείσει την πόρτα και του έκοψαν το χέρι με τη χατζάρα», αναφέρει στο OPEN ο Μιχάλης Παντζαράκης, α’ μηχανικός θύμα πειρατείας. Ο συνταξιούχος σήμερα ναυτικός, Μιχάλης Παντζαράκης, δεν είναι ούτε ο μόνος αλλά ούτε και ο τελευταίος που θα κουβαλά στην ψυχή του την οδυνηρή εμπειρία μιας πειρατικής επίθεσης. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Δημήτρη Φρέσκου, πρώην βατραχάνθρωπος του Πολεμικού Ναυτικού, σήμερα επικεφαλής σε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες ναυτιλιακού management, ο Χρήστος Αυγερινίδης δείχνει σε χάρτη το νέο σημείο έξαρσης των πειρατικών επιθέσεων. Ο ίδιος εξηγεί πως οι ομάδες των πειρατών στον Κόλπο της Γουινέας πέρασαν από τις κλοπές χρημάτων και εξοπλισμού στις απαγωγές.

Διαβάστε επίσης  Eλον Μασκ για δημογραφικό: "Η Ελλάδα βιώνει πληθυσμιακή κατάρρευση"

«Έκλεβαν πετρέλαιο, το οποίο πουλούσαν στη συνέχεια στη μαύρη αγορά. Γύρω στο 2014 με 2015 που η τιμή του πετρελαίου έπεσε ξεκίνησαν και έπαιρναν ομήρους», αναφέρει ο κ. Αυγερινίδης. «Όταν ανέβηκαν, μου λένε “θα σε κρεμάσουνε”. Είκοσι, 21 άτομα ήταν οπλισμένοι σαν διάολοι», σημειώνει ο πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού ε.α., Γιώργος Σκαλίνης.

Ο ίδιος θυμάται όσα συνέβησαν πριν από μια δεκαετία. «Εννέα μήνες και εννέα ημέρες και όλη νύχτα ούτε κοιμόμασταν. Με έπαιρνε ο ύπνος έτσι γιατί δεν μπορούσα, δεν άντεχα άλλο. Στον αέρα μπαμ και μπουμ κάθε μέρα περίμενες τι κακό θα γίνει. Δηλαδή, οι άνθρωποι είναι θηρία», φέρνει στο μυαλό. 

Στόχος των πειρατών παραμένουν οι θαλάσσιες αρτηρίες από τις οποίες περνούν ετησίως 25.000 εμπορικά πλοία, το 1/3 από αυτά ελληνικά, τα οποία μεταφέρουν στη Δύση πετρέλαιο από τον Περσικό Κόλπο αλλά και το 20% των αγαθών που κινούνται σε παγκόσμιο επίπεδο δια θαλάσσης. Την ίδια ώρα, πάντως, η αγωνία για τον Ελληνα ναυτικό που έχει πέσει θύμα απαγωγής στο Τόγκο κορυφώνεται, με την εταιρεία να ενημερώνει την οικογένεια ότι είναι καλά στην υγεία του.