Συνεργασία για την ανάπλαση της Εγνατίας Οδού

Το έργο του Μετρό και η Εγνατία

Συνεργασία εμπλεκομένων για την ανάπλαση της Εγνατίας Οδού ζητά ο Γιάννης Μπουτάρης. Όπως είπε στο πλαίσιο τριήμερης εκδήλωσης που ολοκληρώθηκε σήμερα: «τα τελευταία χρόνια ο συγκεκριμένος δρόμος «φυτοζωεί. Τα καταστήματα, οι επιχειρήσεις φυτοζωούν λόγω της οικονομικής κρίσης και της καθυστέρησης χρόνων στην κατασκευή του Μετρό. Επίσης, είναι έντονα τα κυκλοφοριακά προβλήματα”. Ο κ. Μπουτάρης, υποστήριξε πως θα πρέπει όλοι οι φορείς – δημοσίου και ιδιωτικού τομέα – να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να βρουν τρόπους για να αποκτήσει η οδός Εγνατία την παλιά της αίγλη.

Ο αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, Γιώργος Δημαρέλος, πρόσθεσε πως «το πρόβλημα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά. Να μην λειτουργούν ανταγωνιστικά το Μετρό με τα άλλα μέσα μεταφοράς. Να παίξει καθοριστικό ρόλο ο άξονας της οδού Εγνατίας, να «ρεφάρουν” οι επιχειρηματίες για τη ζημιά των τελευταίων χρόνων, να υπάρχουν επενδύσεις και να ξαναπάρει ζωή η αγορά”.

Στη διάρκεια της συζήτησης για την αστική ανάπλαση της οδού Εγνατίας, παράλληλα με την κατασκευή και ολοκλήρωση του Μετρό, τονίστηκε πως τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει πλέον να έχει ο σχεδιασμός είναι: κινητικότητα, μεταφορές, περιβάλλον, αναβάθμιση δημοσίου χώρου, πολιτισμός και τεχνολογία.

Δείτε επίσης:   Με επιτυχία οι «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη σε περιοδεία

Η συγκοινωνιολόγος, αναπληρώτρια διευθύντρια ΙΜΕΤ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, στην πρόταση της είπε πως «πρέπει να αναπτυχθεί ένα σχέδιο για όλο τον άξονα. Με διαφορετικά κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά, με μειωμένο αριθμό λωρίδων για τα οχήματα και απόδοση του δημοσίου χώρου στους κατοίκους. Με έμφαση στις κάθετες συνδέσεις και τις πεζοδρομήσεις”.

Στο τριήμερο εργαστήριο συμμετείχαν εκπρόσωποι από ιδιωτικούς, δημόσιους, ακαδημαϊκούς φορείς της Θεσσαλονίκης και του εξωτερικού. Μεταξύ αυτών η Αττικό Μετρό, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του ΕΚΕΤΑ, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο (ΕΕΘ), το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο (ΕΒΕΘ), η Εφορεία Αρχαιοτήτων, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, η ΓΑΙΟΣΕ, ο ΟΣΕ, υπηρεσίες του δήμου, καθώς επίσης η Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Από το εξωτερικό συμμετείχαν κατασκευαστικές εταιρείες και επενδυτικά funds για την αξιοποίηση ακινήτων, όπως οι Arup, AT Osborne, Cisco, Siemens, CBR Ellis κ.α.

Παρόντες, ήταν, επίσης, η διευθύντρια του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη, Κατερίνα Νοτοπούλου, ο πρόεδρος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, Κώστας Αμπατζάς και ο πρόεδρος της ΕΥΑΘ, Γιάννης Κρεστενίτης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικές δημοσιεύσεις