Θεσσαλονίκη: Ερώτηση από την παράταξη “Κοιτάμε Μπροστά” για την υπερυψωμένη γέφυρα στον Περιφεριακό

Αναφέρει μεταξύ άλλων πως δε θα εξυπηρετήσει κυκλοφοριακά

Αναφέρει μεταξύ άλλων πως δε θα εξυπηρετήσει κυκλοφοριακά

Επερώτηση για το έργο αναβάθμισης της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, με υπερυψωμένη λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας (fly-over) στον εσωτερικό ανατολικό δακτύλιο, που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, κατέθεσε η παράταξη «Κοιτάμε Μπροστά».

Στη επερώτηση που απευθύνεται στην διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας εκφράζονται σοβαρές ενστάσεις για το έργο καθώς όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «έντονη είναι η πεποίθηση ότι η fly-over περιφερειακή δε θα εξυπηρετήσει κυκλοφοριακά, θα δημιουργήσει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα και έμφραξη ροής λόγω των διοδίων σε ένα τόσο σοβαρό άξονα, ενώ ταυτόχρονα με την κατασκευή της θα αυξηθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση και η ηχορύπανση προς το κεντρικό και βόρειο τμήμα του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, με παράλληλη υποβάθμιση της αισθητικής του τοπίου και απομείωση της πολύτιμης δασικής βιοποικιλότητας του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου, αλλά και τροποποίηση των υδραυλικών και πλημμυρικών χαρακτηριστικών της όμβριας απορροής».

Η παράταξη απευθύνει 5 ερωτήματα προς τον Περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα:

1.Έχουν ενημερωθεί επίσημα η διοίκηση και οι υπηρεσίες της Περιφέρειας για τις κυβερνητικές εξαγγελίες; Συμφωνούν με το νέο έργο της κατασκευής της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (fly-over);

2.Υπάρχει αξιολόγηση των κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου;

3.Υπάρχει περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου και μελέτη των επιπτώσεων που αυτό θα έχει σε επίπεδο ηχορύπανσης, αέριας ρύπανσης, μείωσης δασικής βιοποικιλότητας, πλημμυρικού κινδύνου κτλ;

4.Υπάρχει επικαιροποιημένη στρατηγική μελέτη κυκλοφορίας και μεταφορών στη Θεσσαλονίκη, από την οποία να προκύπτει και η σκοπιμότητα αλλά και η τεχνικο-οικονομική αξιολόγηση του έργου στο ευρύτερο πλαίσιο των οδικών αξόνων και της κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη;

5.Έχουν εξεταστεί εναλλακτικές λύσεις για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που επιδιώκει να επιλύσει η νέα πρόταση, όπως η αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς και των προαστιακών σιδηροδρόμων, η ένωσή τους με την κατασκευαζόμενη γραμμή του μετρό, η δημιουργία και άλλων δυνατοτήτων μετακίνησης, όπως τραμ, θαλάσσια συγκοινωνία, ποδηλατόδρομοι;

Να σημειωθεί πως μέχρι πρότινος η συζήτηση αφορούσε την κατασκευή μιας νέας εξωτερικής περιφερειακής οδού, έργο το οποίο είχε ωριμάσει μελετητικά και είχε πάρει περιβαλλοντική έγκριση.