Θεσσαλονίκη: Τι αλλάζει με τις φορτοεκφορτώσεις στο κέντρο (ΦΩΤΟ)

Οι αποφάσεις της σύσκεψης στο ΕΕΘ

Νέο ωράριο φορτοεκφορτώσεων και ανεφοδιασμού των καταστημάτων, που θα στηρίζεται στις διαφορετικές ζώνες στις οποίες θα χωριστεί η πόλη, ζητούν ομόφωνα οι φορείς της Θεσσαλονίκης και αποδέχεται ο Δήμος Θεσσαλονίκης!

Αυτό προέκυψε από τη σύσκεψη που συγκλήθηκε το μεσημέρι με πρωτοβουλία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και τη συμμετοχή του αρμόδιου αντιδημάρχου, του επικεφαλής της Δημοτικής Αστυνομίας αλλά και εκπροσώπων των μεταφορέων, των ιδιοκτητών φορτηγών, του Εμποροβιομηχανικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, του Εμπορικού Συλλόγου, του Συνδέσμου Βιομηχανιών και των Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας.

Η σύσκεψη κατέληξε ομόφωνα στο συμπέρασμα ότι το ισχύων ωράριο είναι προβληματικό και θα πρέπει να τροποποιηθεί, ενώ χαιρέτησε με ικανοποίηση τη στάση της νέας Διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης να ζητά και να συνυπολογίζει τις απόψεις των φορέων και των εκπροσώπων της Αγοράς.

Επίσης, οι συμμετέχοντες ζήτησαν να υπάρξουν αλλαγές και τροποποιήσεις στην χωροθέτηση των διαχωριστικών των λωρίδων (πασαλάκια), κάτι που δεσμεύθηκαν να εξετάσουν οι εκπρόσωποι του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Η σύσκεψη αποφάσισε τέλος να συλλεγούν επιστημονικά δεδομένα για το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης από φορείς που τα διαθέτουν ή μπορούν να τα επεξεργαστούν προκειμένου σε επόμενη σύγκλιση της, στα τέλη Οκτωβρίου, να προχωρήσει σε ενδελεχή ανάλυση και περαιτέρω αποφάσεις.

Ο Μιχ. Ζορπίδης
Ανοίγοντας τη σύσκεψη ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Ζορπίδης τόνισε ότι το ΕΕΘ πήρε την πρωτοβουλία να συγκαλέσει τη σύσκεψη γιατί το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει δεχθεί πολλά παράπονα και καταγγελίες από μέλη του για το ωράριο που ισχύει και είναι προβληματικό για πολλούς κλάδους.

Ο Κώστας Ιακώβου, Οικονομικός Επόπτης του ΕΕΘ και Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπόρων και Επαγγελματιών Θεσσαλονίκης συνέχισε εκφράζοντας την λύπη του για το γεγονός ότι η προηγούμενη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης ενώ ζήτησε, δεν παρέλαβε ποτέ τις απόψεις των εμπλεκόμενων επαγγελματικών φορέων, με αποτέλεσμα σήμερα να ισχύει ένα ωράριο που προκαλεί τεράστια προβλήματα στους εμπλεκόμενους επαγγελματίες.

Ο Δημήτρης Δαγκλής, εντεταλμένος σύμβουλος Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης διαβεβαίωσε τους παρευρισκόμενους ότι η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης θα εργαστεί σε συνεργασία με τους φορείς ώστε να βρει την χρυσή τομή, ένα ευέλικτο ωράριο για το καλό της πόλης, το οποίο θα εξυπηρετεί την αγορά αλλά όχι σε βάρος της εξυπηρέτησης των πολιτών. Ανακοίνωσε επίσης ότι θα συνεχιστούν οι στοχευμένες παρεμβάσεις της Δημοτικής Αστυνομίας σε προβληματικά σημεία της πόλης, όπως στην οδό Δωδεκανήσου, που ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη.

Ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας Θεσσαλονίκης Σωκράτης Δημητριάδης τόνισε ότι μελετώνται βελτιώσεις στους δρόμους που έχουν τοποθετηθεί πασαλάκια, σημειώνοντας ότι προτεραιότητα της διοίκησης είναι η βελτίωση του κυκλοφοριακού, μέσα από παρεμβάσεις που πραγματικά θα λύσουν προβλήματα. Ο ίδιος τόνισε ότι η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης μελετά σύγχρονες και πρωτοποριακές προτάσεις για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού, τις οποίες θα είναι έτοιμη να ανακοινώσει σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Ο Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Ταξίαρχος Θωμάς Γέρμανος, σημείωσε ότι αφουγκράζεται τις αγωνίες των ανθρώπων της αγοράς, τονίζοντας ότι η τακτική της διάκρισης περιοχών της πόλης σε ζώνες έχει βάση, αφού η αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση παρατηρείται σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας σε κάποιους δρόμους και σε άλλες ώρες σε κάποιους άλλους οδικούς άξονες.

Ο Μανόλης Βλαχογιάννης, Α’ Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ σημείωσε ότι οι παρεβρισκόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κάθε τροποποίηση του ωραρίου απαιτεί διαδικασίες 2,5 ετών και συμπλήρωσε ότι θα τιμήσει με ειδική διάκριση τον αντιδήμαρχο κ. Δημητριάδη εάν πετύχει συντομότερους χρόνους. Ζήτησε επίσης να συλλεγούν επιστημονικά δεδομένα για το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης.

Ο Β’ Αντιπρόεδρος του ΒΕΘ Μάριος Παπαδόπουλος χαρακτήρισε θετικό το γεγονός ότι υπάρχει η δυνατότητα συζήτησης με την διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης αλλά και με την Τροχαία, η οποία έως πρόσφατα περιορίζονταν να επικαλείται την έλλειψη προσωπικού της.
Η Διευθύντρια του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βόρειας Ελλάδας Στέλλα Πολίτου χαρακτήρισε αρνητικό το σημείο του ισχύοντος νόμου, που απαγορεύει την κίνηση φορτηγών άνω του 1,5 τόνου ωφέλιμου φορτίου.

Ο Νίκος Ιωάννου, εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να ακολουθήσουν το ωράριο που επέβαλε ο Δήμος Θεσσαλονίκης (με φορτοεκφορτώσεις από τις 8.30 το βράδυ έως τις 8.30 το πρωί), γιατί δεν μπορούν να απασχολούν προσωπικό σε ώρες πέραν της λειτουργίας τους.

Ο Δημ. Μελικιάν, πρόεδρος της Ένωσης Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης Νομού Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι είναι λάθος η διάκριση που γίνεται στον ισχύοντα νόμο για τα φορτηγά, με βάση το ωφέλιμο φορτίο. Κατά την άποψη του, η διάκριση για το ποια φορτηγά μπορούν να μπαίνουν στο κέντρο της πόλης και ποια όχι θα πρέπει να γίνεται με βάση τις διαστάσεις του οχήματος.

Ο Πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Φορτηγών «Ο Άγιος Δημήτριος» Παν. Κασαγιάννης πρόσθεσε ότι το νέο σύστημα θα πρέπει να επιτρέπει μεγαλύτερα φορτηγά να κάνουν τις φορτοεκφορτώσεις ώστε να αποφεύγονται τα περισσότερα δρομολόγια που απαιτούνται εάν επιτραπούν μόνο τα μικρότερα οχήματα. «Εμείς εισπράττουμε 50 ευρώ για ένα δρομολόγιο από ένα εργοστάσιο εμφιάλωσης μέχρι το κέντρο της πόλης. Εάν με ένα δρομολόγιο μεταφέρουμε πέντε παλέτες νερά τότε το 50άρικο θα επιβαρύνει ελάχιστα τους καταναλωτές, αφού μετακυλύεται στην τιμή του νερού. Εάν όμως με ένα δρομολόγιο μεταφέρουμε μόνο μία παλέτα νερά, τότε η επιβάρυνση θα είναι δυσβάσταχτη», τόνισε ο ίδιος.