Ξεκινούν οι φθινοπωρινές εκπτώσεις

εκπτώσεις

Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

Οι φθινοπωρινές εκπτώσεις ξεκινούν την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου και θα διαρκέσουν για 10 μέρες μέχρι την Κυριακή 10 Νοεμβρίου, ημέρα όπου και θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα. Οι καταναλωτές, ωστόσο, θα πρέπει να είναι προσεκτικοί και να αποφύγουν τις «παγίδες» των καταστηματαρχών.

Οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής:

  • Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική.
  • Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
  • Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
  • Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
  • Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
  • Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

 Υπενθυμίζεται ότι ακολουθούν μετά τις εκπτώσεις η Black Friday, η οποία «πέφτει» στις 29 Νοεμβρίου 2019 και η Cyber Monday, στις 2 Δεκεμβρίου 2019.

ΕΣΕΕ: Το 75% των επιχειρήσεων διαφωνεί με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις

Μειωμένη ήταν η κίνηση της αγοράς στις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις, σύμφωνα με τα ευρήματα της περιοδικής έρευνας του Ινστιτούτου Μικρομεσαίων της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ). Το ινστιτούτο πραγματοποίησε τηλεφωνική έρευνα με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 300 επιχειρήσεων, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας συνοψίζονται στα εξής εννέα σημεία:

  1. Επτά στις δέκα επιχειρήσεις (70%) σημείωσαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με τις εαρινές εκπτώσεις του Μαΐου του 2018. Το ποσοστό αυτό είναι κατά πολύ χειρότερο του αντίστοιχου περσινού, οπότε το 56% των επιχειρηματιών είχε δηλώσει επιδείνωση των πωλήσεων. Το 22% μάλιστα των επιχειρηματιών δήλωσε αμετάβλητες πωλήσεως μεταξύ των δύο περιόδων. Υπό αυτό το πρίσμα, μόνο το 4% των επιχειρηματιών δήλωσε πως οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε σχέση με πέρυσι.
  2. Σχεδόν οι μισές (48%) επιχειρήσεις υποστηρίζουν ότι οι ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν το συνολικό τζίρο της ανοιξιάτικης – καλοκαιρινής περιόδου, ενώ ένα επίσης σημαντικό ποσοστό (41%) θεωρεί ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και μόλις το 7% ότι έχει θετικό.
  3. Ως εκ τούτου, το 75% των επιχειρήσεων διαφωνεί με την εφαρμογή του μέτρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
  4. H πλειονότητα των επιχειρήσεων (82%) συμμετείχε στις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις.
  5. Ως προς το ύψος του ποσοστού έκπτωσης σχεδόν 6 στις 10 επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 11% και 40%. Ειδικότερα, το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρηματιών (35%) υιοθέτησε εκπτώσεις ύψους 11 – 20% και ακολούθησε το 22% των εμπορικών επιχειρήσεων με εκπτώσεις μεταξύ 21 – 40%.
  6. Μία στις δύο επιχειρήσεις (51%) πραγματοποίησε εκπτώσεις στο σύνολο των εμπορευμάτων και το 12% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών. Στις άλλες ομάδες, το 15% των επιχειρήσεων έκανε εκπτώσεις σε συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και το 14% σε εμπορεύματα stock.
  7. Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή της εαρινής εκπτωτικής περιόδου επιβεβαιώνεται η κυρίαρχη τάση που καταγράφεται σε όλες τις έρευνες του ΙΝΕΜΥ για τη λειτουργία των επιχειρήσεων τις Κυριακές. Το 75% δεν είναι καθόλου ικανοποιημένο από τον κύκλο εργασιών της Κυριακής 5 Μαΐου.
  8. Η ανάγκη απασχόλησης προσωπικού την Κυριακή καλύπτεται κατά κύριο λόγο προσωπικά από τον ίδιο τον επιχειρηματία (79%), ενώ το 18% των επιχειρήσεων επέλεξε την επέκταση του ωραρίου των ήδη υφιστάμενων υπαλλήλων, χωρίς, δηλαδή να πραγματοποιηθούν επιπλέον προσλήψεις. Ως εκ τούτου, μόνο το 2% έχει δηλώσει ότι προέβη σε πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για να μπορέσει να λειτουργήσει την Κυριακή.
  9. Τέλος, περισσότερες από 8 στις 10 επιχειρήσεις (83%) δηλώνουν αύξηση του λειτουργικού κόστους από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας δήλωσε σχετικά: «Είναι καταφανές πως οι ενδιάμεσες εκπτώσεις όχι μόνο δεν προσθέτουν έσοδα, αλλά αφαιρούν πόρους από τις εμπορικές επιχειρήσεις, χωρίς ταυτόχρονα να διευκολύνουν στην πράξη τις αγορές των καταναλωτών. Χρόνο με το χρόνο, κατά την εαρινή εκπτωτική περίοδο, η αγοραστική κίνηση και ο τζίρος μειώνονται και το μόνο που αυξάνεται είναι η δυσαρέσκεια της αγοράς.

Έχουμε κατ’ επανάληψη τονίσει πως ο πρέπει να βάλουμε ένα φρένο στην απαξίωση του θεσμού των εκπτώσεων και στην κατεύθυνση αυτή το πρώτο, σημαντικό βήμα είναι η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Είναι καιρός να ανακτήσει ο θεσμός των εκπτώσεων την αξιοπιστία του, ώστε και οι καταναλωτές να απολαμβάνουν πραγματικά μειωμένες τιμές και τα καταστήματα να δουν καλύτερες μέρες. Ευελπιστούμε πως η Γενική Γραμματεία Εμπορίου δεν θα καθυστερήσει άλλο στην ικανοποίηση του αιτήματος της ΕΣΕΕ και όλου του εμπορικού κόσμου».