Μνήμες και δυναμική συνέχεια στα εγκαίνια της έκθεσης «Ο φεμινισμός στα χρόνια της μεταπολίτευσης»

Θα διαρκέσει έως τις 30 Ιουνίου

Το παρελθόν του φεμινιστικού κινήματος, οι σύγχρονες εκδοχές του, αλλά και οι βασικές προϋποθέσεις για το μέλλον του, συνυπήρξαν το βράδυ της Πέμπτης 8 Μαρτίου 2018 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, κατά τα εγκαίνια της πολύ σημαντικής έκθεσης «Ο φεμινισμός στα χρόνια της μεταπολίτευσης 1974-1990 – Ιδέες, συλλογικότητες, διεκδικήσεις».

Πλήθος κόσμου συνέρρευσε για να δει τα ντοκουμέντα που εκτίθενται στο Φουαγιέ του κτιρίου Μ2 του Μεγάρου έως τις 30 Ιουνίου 2018, μέσα από τα οποία φαίνεται ανάγλυφα πως οι δυναμικές και ποικίλες δράσεις των γυναικείων οργανώσεων και ομάδων κατά τη μεταπολίτευση συνέβαλαν καθοριστικά στις κατακτήσεις που επιτεύχθηκαν μέχρι τώρα. Παρούσες ήταν βέβαια και πολλές από τις πρωταγωνίστριες εκείνων των κινημάτων, οι οποίες συνεισέφεραν από τα προσωπικά τους αρχεία στη διαμόρφωση της έκθεσης.

Τα εγκαίνια τέλεσε η ιστορικός Νίκη Μαρωνίτη, γενική γραμματέας του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, το οποίο είναι και ο διοργανωτής της έκθεσης. Σύντομους χαιρετισμούς απηύθυναν ακόμη ο πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Περικλής Α. Μήτκας και ο πρόεδρος του δ.σ. του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης Νικήτας Μυλόπουλος – οι δύο αυτοί φορείς συνεργάστηκαν για να μεταφερθεί η έκθεση από την Αθήνα, όπου είχε παρουσιαστεί με τεράστια απήχηση, και επιπλέον σχεδίασαν το πλούσιο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων. Η Δήμητρα Κογκίδου, καθηγήτρια ΑΠΘ και πρόεδρος της Επιτροπής Φύλου και Ισότητας του πανεπιστημίου, στην ομιλία της εστίασε κυρίως στα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο της έκθεσης, ενώ η Σάσα Λαδά, αντιπρόεδρος του δ.σ. του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και τέως πρόεδρος της Επιτροπής Φύλου και Ισότητας, αναφέρθηκε ειδικότερα στις διαστάσεις του φεμινιστικού κινήματος στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στις σημερινές συγκυρίες που διαμορφώνουν τις σύγχρονες πτυχές του.

Δείτε επίσης:   «Ορέστης» του Ευριπίδη στο Βασιλικό Θέατρο

Τέλος η Μαρία Ρεπούση, καθηγήτρια ΑΠΘ, μέλος της επιστημονικής επιτροπής της έκθεσης, ανέλυσε το σκεπτικό με το οποίο αυτή συγκροτήθηκε και δομήθηκε.
Η βραδιά έκλεισε με ένα ατμοσφαιρικό μουσικό-λογοτεχνικό-εικαστικό δρώμενο, το οποίο ετοίμασαν ειδικά για την περίσταση η πιανίστα Λόλα Τότσιου, διευθύντρια του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, η σκηνοθέτης-performer Σοφία Καρακάντζα και η εικαστικός Ράνια Εμμανουηλίδου.

Σχετικές δημοσιεύσεις