Πλούτος του Αριστοφάνη από το Εθνικό Θέατρο,

Στο Θέατρο Δάσους Το Εθνικό Θέατρο έχοντας ως προτεραιότητά του την ανάπτυξη ενός δικτύου συνεργασιών και τη σύμπραξη με σημαντικούς διεθνείς θεατρικούς οργανισμούς, πραγματοποιεί το φετινό καλοκαίρι μια νέα συμπαραγωγή με το Κρατικό Θέατρο της Σερβίας παρουσιάζοντας τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Nikita Milivojevic. Η παράσταση του Nikita Milivojevic με τον μικτό θίασο, από  […]

Στο Θέατρο Δάσους

Το Εθνικό Θέατρο έχοντας ως προτεραιότητά του την ανάπτυξη ενός δικτύου συνεργασιών και τη σύμπραξη με σημαντικούς διεθνείς θεατρικούς οργανισμούς, πραγματοποιεί το φετινό καλοκαίρι μια νέα συμπαραγωγή με το Κρατικό Θέατρο της Σερβίας παρουσιάζοντας τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Nikita Milivojevic.
Η παράσταση του Nikita Milivojevic με τον μικτό θίασο, από  Έλληνες και Σέρβους ηθοποιούς, στοχάζεται πάνω στο κεντρικό ερώτημα που θέτει ο Αριστοφάνης για τον τρόπο κατανομής του πλούτου και εξετάζει τις αναγωγές του στο σήμερα.

Ο Χρεμύλος μετά την επίσκεψή του στο μαντείο των Δελφών επιστρέφει φέρνοντας μαζί του έναν τυφλό γέρο άντρα, ύστερα από παραίνεση του Απόλλωνα. Με τη βοήθεια του δούλου του, Καρίωνα, ανακαλύπτει πως ο άντρας που έχει πάρει στο κατόπι δεν είναι άλλος από τον Πλούτο. Ο Χρεμύλος και όλοι οι τίμιοι συμπολίτες του θα ευημερήσουν, αν ο Πλούτος ξαναδεί το «φως το αληθινό». Η θεραπεία του Ασκληπιού στέφεται με επιτυχία κι η δικαιοσύνη αποκαθίσταται. Η Πενία (Φτώχεια) που τόσο καιρό διαφέντευε την πόλη, προσπαθεί τώρα να υπερασπιστεί τις χάρες της φτωχής πλην τίμιας ζωής. αλλά οι Αθηναίοι δεν πείθονται και σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν τον Πλούτο στην παλιά του θέση, στο πίσω μέρος του ναού της Αθηνάς (εκεί όπου φυλάσσονταν τα χρήματα του Δημοσίου).

Ο σκηνοθέτης σημειώνει:
Μία από τις μεγάλες μου απορίες εδώ και πολλά χρόνια αποτελεί η ύπαρξη διάφορων λιστών διανομής του πλούτου ανά τον κόσμο. Πώς είναι δυνατόν 100 άνθρωποι να είναι πλουσιότεροι από τη μισή ανθρωπότητα… Τι κόσμος είναι αυτός; Το αν ο Πλούτος είναι τυφλός ή βλέπει πολύ καλά τί κάνει μοιάζει παντελώς αδιάφορο: οι πλούσιοι γίνονται όλο και πιο πλούσιοι, οι φτωχοί όλο και πιο φτωχοί. Από τον καιρό του Αριστοφάνη μέχρι σήμερα τα πράγματα μοιάζουν να μην έχουν αλλάξει καθόλου. Ο Πλούτος προφανώς είναι ακόμη ο πιο ισχυρός Θεός του πλανήτη, η κινητήρια δύναμη του κόσμου, ενώ διάφορα «οικονομικά συμφέροντα» καθορίζουν τα πάντα. Η Ελλάδα και η Σερβία (και με ευρύτερη έννοια και ολόκληρα τα Βαλκάνια), είναι οι δύο όψεις του νομίσματος στα ψιλά του Πλούτου. Ο ρόλος μας σε τούτη την επΆ άπειρον επίκαιρη παγκόσμια κωμωδία είναι πάντα ίδιος: κορώνα ή γράμματα για μας δεν υπάρχει διαφορά.

Συντελεστές παράστασης
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Νικίτα Μιλιβόγεβιτς
Προσαρμογή κειμένου στα ελληνικά – Πρωτότυποι στίχοι τραγουδιών: Γιάννης Αστερής
Μεταφράσεις υλικού εργασίας – Β Βοηθός σκηνοθέτη: Ισμήνη Ραντούλοβιτς
Σκηνικά: Κέννυ Μακ Λέλλαν
Κοστούμια: Μαρίνα Μεντένιτσα
Μουσική σύνθεση: Άγγελος Τριανταφύλλου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Χορογραφία: Αμάλια Μπένετ
Βοηθός Σκηνοθέτη: Άντα Πουράνη
Βοηθός Συνθέτη: Γιώργος Δούσος
Βοηθός σκηνογράφου: Σοφία Βάσο
Βοηθός Ενδυματολόγου: Μάρια Τάβτσαρ
Βοηθός Ενδυματολόγου: Μαργκαρέτα Μαρίνκοβιτς
Σχεδιασμός κομμώσεων – Περούκες: Χρόνης Τζήμος
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Κάκια Πετρέα
Δραματολόγος παράστασης: Βιβή Σπαθούλα

Διανομή
Χρεμύλος: Γιώργος Γάλλος
Καρίων: Μανώλης Μαυροματάκης
Πλούτος: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος
Βλεψίδημος: Μάνος Βακούσης
Πενία: Γαλήνη Χατζηπασχάλη
Ασκληπιός/ Χορός: Γιάννης Κότσιφας
Γυναίκα Χρεμύλου/Δίκαιος/ Χορός: Κώστας Κορωναίος
Συκοφάντης/Ερμής/ Χορός: Μιχάλης Τιτόπουλος
Γυναίκα/ Χορός: Μαρία Διακοπαναγιώτου
& χορός-μουσικών από την Κρατική Ορχήστρα Βελιγραδίου
Δημήτρης Κατσίβελος: τρομπέτα
Κώστας Σαπούνης: τρομπέτα β΄
Σπύρος Νίκας: σαξόφωνο
Λεωνίδας Παλαμιώτης: τρομπόνι
Ρενάτο Κούσης: τρομπόνι β΄
Στρατής Σκουρκέας: κρουστά
Μενέλαος Μωραΐτης: τούμπα
Γιώργος Δούσος: κλαρίνο

Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας

Εθνικό Θέατρο της Σερβίας
Στις αρχές του 19ου αιώνα, γεννήθηκε η ιδέα ενός θεάτρου ως θεσμού, που θα συνέβαλε στην καταπολέμηση του συντηρητισμού,  του αναλφαβητισμού, θα ενίσχυε τη δημιουργία προοδευτικών ιδεών και την ανάπτυξη του εθνικού πολιτισμού. Ο πρίγκιπας Mihajlo, μαζί με το Κρατικό Συμβούλιο, αποφάσισε την ανέγερση του κτιρίου κοντά στην Stambol Gate – άλλοτε τουρκοκρατούμενη περιοχή.
Το 1868 ιδρύθηκε στο Βελιγράδι το Εθνικό Θέατρο της Σερβίας, που αποτελεί έως και σήμερα τον κορυφαίο θεατρικό οργανισμό της χώρας. Προβάλλει  τον πολιτισμό της Σερβίας στο εξωτερικό αποσπώντας διεθνείς  διακρίσεις. Στη διάρκεια της πλούσιας ιστορίας του φιλοξένησε παραστάσεις  με διάσημους ηθοποιούς, τραγουδιστές και χορευτές. Η σταθερή ποιότητα του ρεπερτορίου σε συνδυασμό  με την παράδοση και τη  σύγχρονη προσέγγιση της θεατρικής τέχνης καθώς και  το υψηλό επίπεδο των παραστάσεων αποτελεί το σήμα κατατεθέν του.  Οι παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου της Σερβίας ταξιδεύουν τον πολιτισμό της χώρας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό στα καλύτερα ευρωπαϊκά θέατρα.  Όπερα, Θέατρο και Χορός συνυπάρχουν κάτω από την ίδια στέγη. Διαθέτει δύο σκηνές και δίνει περίπου 70 παραστάσεις κάθε μήνα.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
«Πλούτος» του Αριστοφάνη
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ
ΚΘΒΕ: 4ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Θέατρο Δάσους
Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2018

Τιμές εισιτηρίων :
Γενική είσοδος: 15 ευρώ
Φοιτητικό- Μαθητικό- ΑΜΕΑ – άνω των 65 ετών – Άνεργοι : 12 ευρώ

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
ΤΑΜΕΙΑ ΚΘΒΕ (Τ.2315 200 200)