Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά

Εκδήλωση στο πλαίσιο της 84ης ΔΕΘ

Αμεσα ή έμμεσα οικονομικά κίνητρα, λειτουργία του Φορέα Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΦΕΥΦΗΟ) και δημιουργία θεσμικού πλαισίου χρηματοδότησης ερευνητικών έργων και προγραμμάτων, είναι ορισμένα από τα ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν, προκειμένου να «τρέξει» γοργότερα η ανάπτυξη υποδομών της αγοράς υπηρεσιών ηλεκτρικών οχημάτων (Η/Ο) στην Ελλάδα, υπογράμμισε ο καθηγητής της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ Σταύρος Παπαθανασίου, θέτοντας επί τάπητος και τα εκκρεμή ζητήματα τεχνικής τυποποίησης.

Μιλώντας στη χθεσινοβραδινή εκδήλωση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), με θέμα «Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά και καινοτομίες στην ηλεκτρική αγορά» που έγινε στο πλαίσιο της 84ης ΔΕΘ, ο κ. Παπαθανασίου υπογράμμισε αρχικά τα βασικά ζητήματα που μένουν να ρυθμιστούν, προκειμένου να ξεκινήσει η αγορά, λέγοντας ότι αυτά έγκεινται σε: πιστοποίηση και εγκατάσταση σταθμών φόρτισης, τεχνικές προδιαγραφές εξοπλισμού (πιστοποιήσεις, λειτουργικές απαιτήσεις κλπ.) και εγκατάστασης/σύνδεσής του, αδειοδοτικά ζητήματα (διαδικασία εξέτασης, αρμόδιες υπηρεσίες κλπ.), δημιουργία μητρώου δημοσίως προσβάσιμων σταθμών επαναφόρτισης Η/Ο, λειτουργία αγοράς ηλεκτροκίνησης, τρόπος ανάπτυξης δημόσιων υποδομών επαναφόρτισής τους, οργάνωση της αγοράς ηλεκτροκίνησης, διαλειτουργικότητα, τιμολόγηση, διαφάνεια και διαχείριση ζήτησης.

Περιγράφοντας την ελληνική νομοθεσία, ο κ. Παπαθανασίου επισήμανε ότι με βάση το εθνικό πλαίσιο πολιτικής (ΚΥΑ 77226/1-27.10.2017), οι εκτιμήσεις για Η/Ο και σημεία φόρτισης, από κοινού δημόσια και ιδιωτικά είναι: 2020: 3500 Η/Ο & 2000 σημεία, 2025: 8000 Η/Ο & 12000 σημεία και 2030: 15000 Η/Ο & 25000 σημεία.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος έθεσε επί τάπητος τις προτάσεις για μέτρα διευκόλυνσης της ανάπτυξης υποδομών: ολοκλήρωση θεσμικού πλαισίου για λειτουργία του Φορέα Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΦΕΥΦΗΟ), ολοκλήρωση θεσμικού πλαισίου για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε νέα/ανακαινιζόμενα κτήρια, άμεσα ή έμμεσα οικονομικά κίνητρα (π.χ. φορολογικές απαλλαγές στα Η/Ο, υποδομές φόρτισης κλπ.),ευνοϊκές ρυθμίσεις για στάθμευση των Η/Ο ή τη χρήση λωρίδων κυκλοφορίας λεωφορείων/ταξί ή/και τη χρηματοδότηση υποδομών φόρτισης και δημιουργία θεσμικού πλαισίου χρηματοδότησης ερευνητικών έργων και προγραμμάτων.

Θέτοντας επί τάπητος τα πιθανά κίνητρα που θα μπορούσαν ενδεχομένως να διευκολύνουν την ανάπτυξη των υποδομών, ο ίδιος σημείωσε τα εξής: χρεώσεις χρήσης δικτύου και συστήματος υπολογιζόμενες με βάση την ενέργεια, ταχείες διαδικασίες εξυπηρέτησης μαζικών αιτημάτων σύνδεσης σταθμών φόρτισης στο δίκτυο, διερεύνηση δυνατοτήτων για διευκόλυνση της αξιοποίησης παραγωγής ΑΠΕ και συνδυασμό με συστήματα αποθήκευσης, προτεραιότητα σε Ενεργειακές Κοινότητες για εγκατάσταση υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (π.χ. με εφαρμογή ενεργειακού συμψηφισμού, φυσικού ή εικονικού).

Κατά την ομιλία του, ο κ. Παπαθανασίου αναφέρθηκε στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο, στα εκκρεμή ζητήματα τεχνικής τυποποίησης, τις προβλέψεις ελληνικής νομοθεσίας ΚΥΑ περί εγκατάστασης δημόσιων σταθμών φόρτισης, στα μοντέλα ανάπτυξης υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο και στις προτάσεις για τιμολόγηση υπηρεσιών και διαχείριση φορτίου Η/Ο.

Πηγή; ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συντάκτης 

Σχετικές δημοσιεύσεις