Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Τριανδρίας συμμετείχε στο Erasmus+

Γιορτάζοντας τη διαφορετικότητα μέσα από τη δημιουργικότητα!

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Τριανδρίας, το χρονικό διάστημα από τις 21 έως τις 25 Μαΐου 2018, φιλοξένησε ως σχολείο υποδοχής, τη διδακτική ανταλλαγή μαθητών/τριών στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA2. Στα πλαίσια της επίσκεψης δεκαεπτά παιδιά και 14 εκπαιδευτικοί προερχόμενοι/ες από 6 χώρες, Πολωνία, Λιθουανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ρουμανία και Τουρκία, συμμετείχαν στις δραστηριότητες, εργαστήρια και δράσεις που οργανώθηκαν από το σχολείο μας. Οι μαθήτριες και οι μαθητές των χωρών, φιλοξενήθηκαν από οικογένειες παιδιών του σχολείου.

Με μια υπέροχη γιορτή υποδοχής, την πρώτη μέρα, μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί και γονείς υποδέχθηκαν με πλήθος πολιτιστικών δράσεων στα ελληνικά και στα αγγλικά. Παρουσιάστηκαν πολυμεσικές παρουσιάσεις για τις χώρες του προγράμματος, θεατρικό με το μύθο της Ευρώπης, θέατρο σκιών με το μύθο της γοργόνας, δρώμενο για τη Θεσσαλονίκη, το παραδοσιακό έθιμο ‘Χελιδονίσματα’, μουσικοκινητικές δραστηριότητες, δημοτικοί χοροί και τραγούδια. Παράλληλα, οι φιλοξενούμενοι περιηγήθηκαν στις τάξεις και αντάλλαξαν δώρα.

Ξεναγήσεις στους αρχαιολογικούς χώρους της Πέλλας και της Βεργίνας καθώς και στο Αρχαιολογικό και το Βυζαντινό μουσείο, επίσκεψη στο δημαρχείο, περιηγήσεις στη Θεσσαλονίκη, βόλτα στο Θερμαϊκό με το καραβάκι, εργαστήρια δημιουργικής γραφής οργανωμένα από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης καθώς και από εκπαιδευτικούς του σχολείου, αποτέλεσαν τους άξονες της διακρατικής επίσκεψης στο σχολείο και στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τα προγραμματισμένα παραδοτέα προϊόντα, την τελευταία μέρα τα παιδιά από όλες τις χώρες παρουσίασαν τα βιντεάκια τους για τη δική τους εκδοχή της Κοκκινοσκουφίτσας, έπαιξαν με παραλλαγές κλασσικών παραμυθιών και πήραν μέρος στην ψηφοφορία για τη μασκότ του προγράμματος. Νικητής, ο Corky από την Πορτογαλία! Ένα ψάρι φτιαγμένο από τον παραδοσιακό φελλό που στα λέπια του κουβαλάει τη σημαία της κάθε χώρας. Η συνάντηση έκλεισε το βράδυ της Παρασκευής με μουσικές από τη φιλαρμονική του Δήμου και δημοτικούς χορούς από τον Σύλλογο Ποντίων Τριανδρίας και την Εθελοντική Χορευτική Ομάδα Τριανδρίας. Παράλληλα, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και γονείς του σχολείου παρόντες όλο το χρονικό διάστημα της επίσκεψης στο πλευρό δασκάλων και μαθητών, προσέφερε παραδοσιακά τοπικά εδέσματα.

Δείτε επίσης:   Ενεργή συμμετοχή των νέων μέσω του Συμμετοχικού Προϋπολογισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης (ΦΩΤΟ)

Το πρόγραμμα, διάρκειας δύο χρόνων, ξεκίνησε τον Σεπτέμβρη του 2017 με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα παιδιά με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών υλοποιούν καθημερινά την ιδέα «Δημιουργούμε, επικοινωνούμε, γιορτάζουμε τη διαφορετικότητα». Ποιήματα, τραγούδια, παραμύθια, ιστορίες, ζωγραφιές, κάρτες, δημιουργούνται, ανταλλάσσονται και αποκτούν μεγαλύτερη αξία μέσα σε πλαίσιο αλληλεπίδρασης.
Οι μελλοντικές δράσεις του προγράμματος περιλαμβάνουν διακρατικές συναντήσεις στην Πορτογαλία και τη Ρουμανία, καθώς και διδακτικές ανταλλαγές μαθητών στην Ισπανία και τη Λιθουανία.

Αναμενόμενο αποτέλεσμα μέσα από τις κοινές δραστηριότητες των σχολείων είναι η καταπολέμηση των προκαταλήψεων, του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Ήδη από τον πρώτο χρόνο, είναι φανερά τα οφέλη του προγράμματος τόσο στους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά, όσο και στο σχολείο, τους γονείς και την τοπική κοινωνία. Οι εκπαιδευτικοί της παιδαγωγικής ομάδας του σχολείου βιώνουν καθημερινά ότι μέσα σε αυτό το πλαίσιο δημιουργικότητας και επικοινωνίας, μπορούν να σβήσουν σύνορα του νου, να χτιστούν γέφυρες, να ανοίξουν ορίζοντες και ταυτόχρονα να αναδειχτεί η αξία της πολυγλωσσίας στην πολυπολιτισμική μας πραγματικότητα.

Υπεύθυνες του προγράμματος κα Μακρογιώργου Γεωργία εκπαιδευτικός ΠΕ06 του σχολείου και κα Τριανταφυλλίδου Παρθένα, Διευθύντρια του σχολείου.
Την Παιδαγωγική ομάδα αποτελούν οι εκπαιδευτικοί: Παντελή Χρυσάνθη, Θώμου Αναστασία, Κακάρογλου Ευθυμία, Κοραντζής Ιπποκράτης, Παπανικολάου Διονυσία, Πέτρου Αικατερίνη, Τζαμπάζογλου Ιφιγένεια, Χατζηβασιλείου Τριανταφυλλιά.

Σχετικές δημοσιεύσεις